Se hvem som ga poeng

1. rayun

rayun

• Lignende innhold

• Av AltHåpErUte
      Hei! 
      Fjellet kaller, og jeg bruker stadig mer tid på å drømme meg bort i kartruter og planlegge høstens tur til Dovre. Men siden sist jeg var på solo-tur der, eller lengre solo-tur i det hele tatt, er kroppen blitt mindre samarbeidsvillig med et par typer revmatisme og ymse diverse som gjør at jeg finner megselv sengeliggende i relativt fubar form på jevnlig basis. Som folk flest har jeg en god stund tenkt "jammen når jeg blir frisk.. da! da skal jeg på tur!" -men virkeligheten melder seg og vil jeg på tur så får jeg rett og slett dra på tur som jeg er. Men hvordan skal en tenke når en skal ut på tur og vet en fort kan bli dårlig? På en god da vet jeg jo at jeg kan være sekk i timesvis uten problemer, men på en dårlig dag med mye leddsmerter er det ikke så enkelt. Er det noen her som har erfaring med dette og har noen tips de kunne tenke seg å dele? 

Jeg planlegger denne turen med "slack" og rom for utforsigbarhet hvis jeg blir dårlig underveis, så jeg satser på eget telt for da trenger jeg ikke tenke på hvor lang etappen til neste hytte er. Ambisjonsnivået er "ha det fint på tur" - og noe av det fine med å gå alene er at man kan være så treig man bare vil  I en idell verden ville sekken vært lett, men temperaturreguleringen min er ikke helt superknallbra så med ekstra klær, sesongmessig overdimensjonert sovepose(Isbjørn - Jan Mayen <3), skikkelig liggeunderlag(exped synmat mega 12 er i posten!) og varmehjelpemidler(sokker/votter), gåstaver, ++ blir det litt å drasse på. Jeg prøver å være kreativ og komme på måter å tilrettelegge på, og tar innmari gjerne imot andres ideer og tanker   
    • Av Erik Haaland
      Nydelig tur i Åmli traktene i Austheiene
      Dette var min første tur i Aust Agder Turistforening sitt område i Austheiene, nærmere bestemt rundt Skarsvassbu i Åmli. Kjøreturen for å komme dit er i seg selv verdt en tur da Setesdalen leverer i all sin prakt på denne tiden av året. Med litt tåkeregn i luften ble også alle lukter forsterket på vei opp og gav en ekstra dimensjon til turen. Stien frem til Skarsvassbu er veldig godt merket og man har vært flinke med å legge klopper på myrete områder, bra jobba AAT!
      Vel fremme ved Skarsvassbu legger jeg meg ikke inn på hytta men setter opp camp litt bortenfor. Planen var å sove under åpen himmel, så jeg satte opp teltet som en nødløsning i tilfelle det begynte å regne. Og jo da, regnet kom kl. 0030 og jeg måtte flytte meg inn der. Neste gang tar jeg tarpen med heller i skogsområde som dette….
      Skjult lenke - logg inn for å se den til AAT hytta Skarsvassbu på UT.no – besøk Austheiene du også, det anbefales på det sterkeste!! 

• Av Mizzy
      Sommerens strabaser er under planlegging og vi tenker bestemt på en tur til Hardangervidda i år. Regner med å ha ca 14 dager +/- til rådighet. Vi skal ligge i telt, og har lyst å ta med fiskestenger.
      Vi reiser nedover fra Trondheim og spekulerer litt hvor det er lurt å parkere eller ta seg inn mot vidda. Har tanker om at det blir enten Odda, Rjukan, eller Finse. Men så stopper det.
      Hadde sett for meg at vi kunne kjøre vestlandet nedover da dette er en del av Norge vi har sett svært lite av, dermed ser jeg at det vil ta mye lenger tid å kjøre. Noen som har noen formeninger om dette?
      Andre sier at vest for vidda er den fineste plassen, mens andre kanskje mener Telemark, Buskerud.
      Kom gjerne med tips i forhold til rute osv. Tanken er å kunne hente bilen etter endt tur, og kjøre videre mot Oslo, før vi tar Trolltunga, og Geiranger på tur nordover igjen. (Ser jo her at det kanskje ikke er nødvendig med to turer gjennom vestlandet.)
    • Av Mizzy
      På tide med nye liggunderlagt og trenger råd:)
      Valg av modell er enkel, vi går for en DownMat 9. Men hvilken og hvorfor?
      Valget står mellom disse:
      - LW  kr 2399 (1240 g med integrert pumpe)
      - TT LW kr 3199 (1485g inkl pakkesekk pluss  pumpe)
      - XP LW  kr 2799 kr (1215g inkl pumpe og pakkesekk)

Hva anbefaler dere? Med integrert pumpe, uten eller
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive