Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg skal ha meg ny skallbukse og sitter igjen med en følelse av at jeg bør ende på en av følgende:

- Bergans Storen pants
- Norrøna Falketind GTX
- Norrøna Trollveggen GTX Light Pro

Dette er alle dyre bukser, men jeg har tenkt å ha denne lenge og bruke den til det meste av tur både sommer og vinter, så det bør funke litt allround.  
Har tidligere erfart at jeg har behov for mye lufting da Stormberg sin Nonsbu bukse med sine 10-15cm lufting på sidene ikke var på langt nær nok. Dette var på vinterstid ved -2 til +1 grader ca. 

Er det noen som sitter med noen tips eller råd til valg av bukse setter jeg veldig pris på det. Selv om det skulle vært noen bukser som ikke er nevnt her. 

Takker for svar :)

Mvh
Sørkite 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg en Norrøna Falketind. Har 2 andre bukser også, fellesnevneren for de er at luftemulighetene er ivaretatt. Liker å ha glidelås ned langs beinet så jeg kan justere selv. På sommeren liker jeg å brette opp buksa til shorts hvis været er skiftende, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøp en med lang glidelås, det trengs på skiturer i mai. Husk at om du kjøper Gore-Tex mister du etter hvert vanntettheten, men du kan fortsatt bruke buksa. Du burde derfor ta med deg regnbukser på turer når det er risiko for regn, det kan det være selv høyt til fjells midt i vinteren. Skal du legge mye penger på buksene burde det derfor være fordi det er bra bukser, selv om de ikke holder regnet ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer selv en ny skallbukse nå til å vinter, men litt usikker på om det blir goretex eller dermizax. Har forsåvidt god erfaring med bergans fra før, da jeg hadde en jakke som holdt vannet ute i mange år. Det blir en bib bukse, å har kikket på  bergans arctic salopette med dermizax. Buksa virket solid men var veldig romslig i passform.hvordan er trollveggen med dri3 stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎25‎.‎11‎.‎2016 at 11.00, sørkite skrev:


- Norrøna Falketind GTX

 

Sådana har jag. Gick sönder nästan genast. Tål inte att användas tillsammans med randonee-sko eller liknande. Glidelåset på höger ben höll väl en sässong. Inte imponerande. Glidelåsen är nu bytta mot mer seriösa som jag sytt i själv.

Byxorna är nog dom enda Gore-Tex byxor som jag testat som faktiskt är vattentäta! Så det skall dom ju ha på plus-kontot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.