Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips om dunjakke som er på salg


ViktorS

Anbefalte innlegg

Annonse

Ser på både MH stretch down hoodie og ghost whisperer, som jakke for å hive på seg når det blir litt kjølig i lufta. Prøver å finne ut hvor mye dun det er i stretchdownen... ikke lett..

den ghost whisperer-jakka. Hvor varm er den egentlig? Er jo ikke akkurat mye dun i den hehe. Kan jo brukes vår/sommer/høst på kaldere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ViktorS skrev:

Ser på både MH stretch down hoodie og ghost whisperer, som jakke for å hive på seg når det blir litt kjølig i lufta. Prøver å finne ut hvor mye dun det er i stretchdownen... ikke lett..

den ghost whisperer-jakka. Hvor varm er den egentlig? Er jo ikke akkurat mye dun i den hehe. Kan jo brukes vår/sommer/høst på kaldere dager.

Har en tilsvarende ghost whisperer fra salomon, funker greit til ned til nullpunkt og et par grader til. Etter det er det greit med noe mer under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ViktorS skrev:

Ser på både MH stretch down hoodie og ghost whisperer, som jakke for å hive på seg når det blir litt kjølig i lufta. Prøver å finne ut hvor mye dun det er i stretchdownen... ikke lett..

den ghost whisperer-jakka. Hvor varm er den egentlig? Er jo ikke akkurat mye dun i den hehe. Kan jo brukes vår/sommer/høst på kaldere dager.

Har ikke funnet ut hvor mye dun det er jeg heller, men tok en sjanse og bestilte en MH Stretchdown nå. Leser bare bra om den, så får håpe den holder mål..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kimmern skrev:

Har ikke funnet ut hvor mye dun det er jeg heller, men tok en sjanse og bestilte en MH Stretchdown nå. Leser bare bra om den, så får håpe den holder mål..!

Har bestilt en stretchdown jeg også hehe. Spent på størrelsen... tok en medium. Er 176-177 høy, men bygger litt mye over skuldre/rygg/bryst, så kan hende det blir trangt... aldri prøvd MH sine produkter før. Og varierer litt fra modell til modell og fra produsent til produsent om hva jeg passer... litt avhengig av type overdel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ViktorS skrev:

Har bestilt en stretchdown jeg også hehe. Spent på størrelsen... tok en medium. Er 176-177 høy, men bygger litt mye over skuldre/rygg/bryst, så kan hende det blir trangt... aldri prøvd MH sine produkter før. Og varierer litt fra modell til modell og fra produsent til produsent om hva jeg passer... litt avhengig av type overdel også.

Bestilte du fra HPT? Størrelse? De hadde ikke flere Large igjen, så jeg måtte ta Medium. Mistenker at den blir noget kort med mine 189 cm, men da får jeg bare bytte evt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det spennende å se hvordan medium sitter på skrotten min ja. 

Ja, bestilte fra HPT:)

Er veldig spent på å prøve bpde ghost whisperer og stretch down fra MH. Håper at en av de faller i smak.

Leter også etter en varmere dunjakke, til kalde vinterdager. Hadde egentlig sett meg ut en bergans av ett eller annet slag, men vil ha ei jakke som er lengere i modellen, mere parkas-aktig, så den dekker rumpe og litt lår. Har en gammel swix-jakke, den gull-OL-jakka (min er i svart), som jeg har likt veldig godt, men eæhar klart p ødelegge denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, ViktorS skrev:

Da blir det spennende å se hvordan medium sitter på skrotten min ja. 

Ja, bestilte fra HPT:)

Er veldig spent på å prøve bpde ghost whisperer og stretch down fra MH. Håper at en av de faller i 

Gh Wh er varmere enn en skal tro ved første øyekast, sykt lett.. 

Fjellsport har de i rød til lavere pris enn HPT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått testet litt ymse dunjakker, bergans memurutind og down light, samt norrøna tamok og en megavarm annen norrøna, samt ett par arcteryx og en helly hansen. Til vinterbruk, synes jeg at alle, bortsett fra helly hansen ble for korte. Og en annen ting jeg beit meg merke i, er at samtlige måtte jeg ha large i, så har mine tvil om at de MH-jakkene som er på tur, i medium, er passelig...

har forøvirg sett litt på nett og funnet bergans expedition down parka, både light og vanlig utgave, og disse er gode og lange!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.11.2016 at 9.31, Kimmern skrev:

Bestilte du fra HPT? Størrelse? De hadde ikke flere Large igjen, så jeg måtte ta Medium. Mistenker at den blir noget kort med mine 189 cm, men da får jeg bare bytte evt!

Hei. Fikk min Ghost whisperer og Stretchdown i dag. Begge i medium.

 

stretchdown jakka sitter som ett skudd på meg. Den rekker ett stykke nedover skinka, som passer meg utmerket! Virker som ei god jakke! Eneste jeg har å utsette er ei litt for stor hette, for min del. Hadde den hatt justeringsmuligheter, hadde den vært kanon!

men stretch-downen kom litt i skyggen av Ghost whisperer-jakka... Herremin hatt altså. Lett!!! Sitter som ett skudd, ei hod hette som sitter godt rundt hodet og ikke flyr av i kraftig motvind!:) passer godt som mellomlag under min fjellreven keb ecoshell i medium, samt min Singi, også i medium! Den er en liten smule tight under armene, men det er vel prisen for en litt bred rygg etter svetting på trening. (Er ca 110cm målt rundt brystet). Stretch-downen sendes tilbake, GW beholdes!:)

 

nå er det bare å finne seg ei tykkere dunjakke som gjenstår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ViktorS skrev:

Hei. Fikk min Ghost whisperer og Stretchdown i dag. Begge i medium.

 

stretchdown jakka sitter som ett skudd på meg. Den rekker ett stykke nedover skinka, som passer meg utmerket! Virker som ei god jakke! Eneste jeg har å utsette er ei litt for stor hette, for min del. Hadde den hatt justeringsmuligheter, hadde den vært kanon!

men stretch-downen kom litt i skyggen av Ghost whisperer-jakka... Herremin hatt altså. Lett!!! Sitter som ett skudd, ei hod hette som sitter godt rundt hodet og ikke flyr av i kraftig motvind!:) passer godt som mellomlag under min fjellreven keb ecoshell i medium, samt min Singi, også i medium! Den er en liten smule tight under armene, men det er vel prisen for en litt bred rygg etter svetting på trening. (Er ca 110cm målt rundt brystet). Stretch-downen sendes tilbake, GW beholdes!:)

 

nå er det bare å finne seg ei tykkere dunjakke som gjenstår:)

Jeg må si meg fornøyd med Stretchdown- jakka. Kunne hatt Large i lengden, men ikke i bredden, så jeg gidder ikke bytte str. Testet den i går med bare t- skjorte under rundt i byen uten at jeg frøs (er ganske varmblodig), så jeg er happy. Og for en komfort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.