Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken bæremeis er best?


Sovjetunionen

Anbefalte innlegg

Broren min ønsker seg en bæremeis så han kan ta med veslejenta si (1 år) på fjellturer. Er det noen som har tips til hvilken meis som er best? Jeg heller selvfølgelig til Osprey først, men ville høre om det er andre gode alternativ der ute. 

Endret av Sovjetunionen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Osprey. den er hinsides mye bedre enn Bergans saken vi hadde til førstefødte. Den var rett å slett vond!

Det negative med Osprey er at ungene ofte får armene høyt opp pga. måten sidestøtten er laget på. Det er fult mulig å få armene ned i meisen. Men sønnen her i huset synes ikke det er noe behagelig. Så han sitter med armene rett ut eller rett fram (og lugger og kliper meg, for deretter å flire rått). Det gjør at han ofte blir veldig kald på hendene. Lite blodomløp når han sitter med armene så høyt. Ellers så knærta jeg en glidelås på rommet under sekken ganske kjapt. Utover det, så har vi vært veldig fornøyd. Passer både til meg som er 188 og til fruen som er 163. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har berre prøvd Osprey poco premium, men denne er veldig god på ryggen. Ungen sit høgt og ser godt og er kjempenøgd med meisen. Ville ikkje ha premium fordi vi ikkje trudde at det var naudsynt med ekstra dagstursekk bakpå men det var denne butikken hadde inne. No har den kome veldig godt med, er no glad for at vi enda opp med denne. Kan anbefale utan å ha prøvd andre men med mykje erfaring frå å bera tungt på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Littlelife Voyager S3, jeg foretrekker den over Osprey pga sela og at den sitter mye bedre på ryggen min. Eneste jeg savner på LittleLife sin er at det er kronglete og feste soveposen under meisen.

 

Edit: Forresten enig med Hammer i at den Bergans meisen er vilt ubehagelig. Vi hadde også en Bergans til vår første og den var ikke å anbefale.

Endret av Eivind.K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Etter å ha testa Ospreyen og andre kom jeg fram til at bæremeis ikke er tingen for meg. Sia det ikke er nevneverdig  bagasjeplass i bæremeisene, så tar jeg heller ungen på skuldrene, så mye som det er nødvendig,  og bærer sekk på ryggen i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 år senere...

DEUTER KIDS 3 slår Osprey!!! Osprey er grei så lenge du har et LITE barn. Fra ca 2 år blir det jervla litt plass til poden, spesielt om den har masse klær på seg. OSPREY holder ikke mål til prisen den selges for. Dette gjør definitivt DEUTER 3 eller den nyeste modellen som er tilsvarende i oppbyggning men har enda mere plass til utstyr, ting og tang. Jeg får med meg alt av utstyr til en ukes hytte til hytte tur med et barn på 1,5 - 2 år uten partner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.