Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna DRI3 jakke (Trollveggen) lekker..


Hege Szyrxzc

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei! Jeg har en Norrøna Svalbard Dri3 som lakk som en sil på skuldrene og på hetta. Det ble flere runder med Norrøna uten at det hjalp da de konkluderte med at det ikke var noe feil på produktet. Jeg impregnerte den bedre på de utsatte områdene, men den er fortsatt ikke helt tett, men bedre. Du bør kontakte Norrøna kundeservice på: +47 66 77 24 00 hvor du kan velge 1. Kundeservice, 2. Økonomi eller 3. Sentralbord (hverdager 08-18) eller chat.

Jeg bruker den vinterstid da den tåler snø bedre enn vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, JanRH skrev:

Hei! Jeg har en Norrøna Svalbard Dri3 som lakk som en sil på skuldrene og på hetta. Det ble flere runder med Norrøna uten at det hjalp da de konkluderte med at det ikke var noe feil på produktet. Jeg impregnerte den bedre på de utsatte områdene, men den er fortsatt ikke helt tett, men bedre. Du bør kontakte Norrøna kundeservice på: +47 66 77 24 00 hvor du kan velge 1. Kundeservice, 2. Økonomi eller 3. Sentralbord (hverdager 08-18) eller chat.

Jeg bruker den vinterstid da den tåler snø bedre enn vann.

Syns det er forjævlig at Norrøna, som er et så anerkjent merke og selger så dyre varer, ikke kan legge seg langflate og yte maks service uten noe piss når det kommer til vanntetthet på klær som skal være det. "Dri™3 - materialet gjør jakken lett, myk og vanntett".... Altså VANNTETT! Ikke lett, myk og lekker litt. Konkludere med at det ikke er noe feil med produktet, det hadde jeg aldri gått med på med mindre jakka er gammel og slitt. Er glad i Norrøna selv og har flere plagg - har heldigvis ikke hatt noe tull med klærne, men hadde jeg fått det så hadde jeg forventet full service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Martin HJ skrev:

Syns det er forjævlig at Norrøna, som er et så anerkjent merke og selger så dyre varer, ikke kan legge seg langflate og yte maks service uten noe piss når det kommer til vanntetthet på klær som skal være det. "Dri2122.png3 - materialet gjør jakken lett, myk og vanntett".... Altså VANNTETT! Ikke lett, myk og lekker litt. Konkludere med at det ikke er noe feil med produktet. hadde jeg aldri gitt meg på. Er glad i Norrøna selv og har flere plagg - har heldigvis ikke hatt noe tull med klærne, men hadde jeg fått det så hadde jeg forventet full service.

Jeg har en del fra Norrøna som jeg er godt fornøyd med, men Dri3 membranen har jeg skrotet for evig og alltid. Jakka var rimelig ny når den lakk første gangen, både skjorta (begge skuldrene) og håret var vått når jeg kom på jobben. Jeg synes Norrøna kundeservice var vanskelig å ha med å gjøre. Jeg gir meg vanligvis ikke lett, men denne gangen ga jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hege Szyrxzc skrev:

Ja dette blir interessant å se, jeg gikk noen hundre meter i regnvær og nesten hele jakka var gjennomblaut. Om de kommer fram til at den er ok, så blir det aldri mer Norrøna på meg..

Ikke gi deg - uansett hvor mye de stritter i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvsagt være at produkter hos Norrøna har feil, men når det gjelder lekkasje, er muligens forklaringen ofte kondens,

Så uten å vite mer,om bruk og alder så forstår jeg at Norrøna ønsker å sjekke plagget.

Jeg bruker selv Norrøna, og etter et års bruk er ikke buksene vanntette.  Det skyldes slitasje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Trollveggen Dri3 jakke som jeg forsåvidt har vært fornøyd med, men nå har jeg oppdaget småhuller i på siden, mot ryggen. Har åpnet reklamasjon hos Norrøna og håper de ser galskapen. Jeg kan ihvertfall ikke skjønne hva jeg skal ha gjort for at det skal bli små rifter og huller utover at jeg har brukt den normalt med sekk og pulksele..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, REJOHN said:

Det kan selvsagt være at produkter hos Norrøna har feil, men når det gjelder lekkasje, er muligens forklaringen ofte kondens,

Dette lar seg stort sett sjekke lett med den gode gamle dusjtesten. Ta på deg skall klær, og ha på noe lyst farget bomullstøy under (jeg foretrekker en hettegenser da man også lett kan sjekke om hetta er tett). Dra igjen alle glidelåser o.l. og stå i dusjen i 10-15 min. Hvis tøyet under har våte flekker andre steder enn rundt glidelåsene lekker jakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at de ikke i større grad klarer å lage vanntette klær. Jeg har både hatt svalbard og trollveggen dri3 og trollveggen gore-tex, og alle sammen har begynt å lekke etter en viss tid. Jeg har alltid fått nye produkter av Norrøna eller hevet kjøpet, så jeg synes de er flinke på reklamasjoner. Det er hvertfall min erfaring. Dessverre er det samme greien med andre merker. Arcteryx jakken som jeg kjøpte for å erstatte Norrøna klær har og begynt å lekke. Produsentene har litt å ta tak i når det kommer til kvaliteten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tobleronen skrev:

Det jeg synes er rart er at de ikke i større grad klarer å lage vanntette klær. Jeg har både hatt svalbard og trollveggen dri3 og trollveggen gore-tex, og alle sammen har begynt å lekke etter en viss tid. Jeg har alltid fått nye produkter av Norrøna eller hevet kjøpet, så jeg synes de er flinke på reklamasjoner. Det er hvertfall min erfaring. Dessverre er det samme greien med andre merker. Arcteryx jakken som jeg kjøpte for å erstatte Norrøna klær har og begynt å lekke. Produsentene har litt å ta tak i når det kommer til kvaliteten..

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår dette. Jeg har hatt minst 10-12 forskjellige Norrøna jakker - Trollveggen (GTX), Dovre, Svalbard, Finnskogen og Recon, uten at noen av disse har sluppet vann gjennom - før de ble slitt...

Men jeg har aldri vært tørr i noen av jakkene, etter et par timer i regn med sekk på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, REJOHN skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår dette. Jeg har hatt minst 10-12 forskjellige Norrøna jakker - Trollveggen (GTX), Dovre, Svalbard, Finnskogen og Recon, uten at noen av disse har sluppet vann gjennom - før de ble slitt...

En gjenganger er at jakkene ikke tåler bruk med sekk. I alle tilfeller har membranen gått i oppløsninger eller stoffet delaminert, uten noen synlig slitasje på stoffet. Og da er det nok å stå 5 min i dusjen og så er man våt gjennom. Klær vil selvfølgelig slites, men når produsenten reklamerer med bruk for blant annet ekspedisjoner og klatring og de koster mange tusen kroner, så synes jeg klærne bør kunne tåle normalt bruk i noen år uten å bli ødelagt. Det er vel en grunn til at Norrøna har 5 års garanti på gore-tex klær, nettopp fordi de er ment å vare lenge.

Av gore-tex har jeg kun erfaring med den nye pro-varianten, som etter det jeg har lest virker som også andre har problemer med. Jeg hører ofte om folk som skryter av sine 10 år gamle gore-tex jakker som fremdeles er vanntett, men jeg har til gode å ha jakker som holder vannet ute i mer enn ett par år.

Endret av Tobleronen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tobleronen skrev:

En gjenganger er at jakkene ikke tåler bruk med sekk. I alle tilfeller har membranen gått i oppløsninger eller stoffet delaminert, uten noen synlig slitasje på stoffet. Og da er det nok å stå 5 min i dusjen og så er man våt gjennom. Klær vil selvfølgelig slites, men når produsenten reklamerer med bruk for blant annet ekspedisjoner og klatring og de koster mange tusen kroner, så synes jeg klærne bør kunne tåle normalt bruk i noen år uten å bli ødelagt. Det er vel en grunn til at Norrøna har 5 års garanti på gore-tex klær, nettopp fordi de er ment å vare lenge.

Av gore-tex har jeg kun erfaring med den nye pro-varianten, som etter det jeg har lest virker som også andre har problemer med. Jeg hører ofte om folk som skryter av sine 10 år gamle gore-tex jakker som fremdeles er vanntett, men jeg har til gode å ha jakker som holder vannet ute i mer enn ett par år.

Så du mener at plaggene ikke tåler bruk. Det er greit. Mine bukser (Norrøna Dovre GTX) holder et år, og det skyldes hard bruk og ikke dårlig kvalitet.

 Selv betaler jeg gjerne mye for klærne jeg bruker i heia. Kun det beste er godt nok....

(Når det gjelder hobby, så spares det ikke på noe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Martin HJ skrev:

Dropp membran, velg vindtette klær som tørker fort istedenfor. Eventuelt en poncho i sekken om det skulle komme en skur. Det membranet er ikke vært et par tusen ekstra uansett om det ikke holder vannet ute.

Det er prøvd, men da blir jeg våt og kald. Med membran blir jeg våt og varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martin HJ skrev:

Dropp membran, velg vindtette klær som tørker fort istedenfor. Eventuelt en poncho i sekken om det skulle komme en skur. Det membranet er ikke vært et par tusen ekstra uansett om det ikke holder vannet ute.

Jeg bruker også lette og vindtette klær så ofte jeg kan. Skalljakka i Gore-Tex brukes bare når jeg må. For meg fungerer det utmerket med en lett vindjakke når jeg er i aktivitet. Jeg er heller litt kald og forholdsvis tørr enn våt av svette i en skalljakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett ämne som ofta kommer upp..

Lompa har rätt, det är membranet som står för vattentätheten. Om yttertyget blir vått? Så är det inte detsamma som att den inte är vattentät. Duschtesten är enkel och ger ett korrekt resultat på kort tid, det räcker med en minut.

Sömmarna är den känsliga punkten. Intressant att läsa är att Haglöfs medger det och anger det som orsak till var de placerar sina sömmar i plaggen. Finns att läsa i denna testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trådene med Norrøna kvalitetsproblemer har vi hatt mange av gjennom årene! Det er myte at dyrt er best...

Man bør forvente mer fra en produsent av Norsk kvalitetsutstyr. En Recondress koster 10-12000,- nå - og det er det mange som betaler. For det er jo mange som bruker de dressene. Jeg så selv en dress som fikk stygge slitasjemerker etter en tredagers pulktur. 

Jeg har en Norrøna storsekk til reperasjon nå - spent på hva de sier om den reperasjonen. Jeg har lastet en del i den, men samtidig er det selve poenget med denne typen produkt - at man skal bære tungt med den. Det må tåles å brukes, men virker ikke som at dette er vektlagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.