Gå til innhold
  • Bli medlem

Locus Map på android


chrland

Anbefalte innlegg

Hej,

Nogen der har erfaringen med Locus Map (pro) på android til navigation i fjeldet?

Locus Map læser garmin kort fra frikart.no og *.gpx spor fra f.eks ut.no.

Hvordan er holdning til at bruge mobilen evt. i kombination med powerbank til navigation i fjeldet? Er en telefon stabil nok? Alternativet er en rigtig Garmin enhed.    

Endret av chrland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Norge bruker jeg "norgeskart" som henter offentlig tilgjengelige, og gratis, raster-kart. Appen koster i seg selv noen kroner, men det finnes sikkert andre apper som kan vise de samme kartene gratis. Kartfilene finner du her: http://www.kartverket.no/kart/Hele-Norge-rett-i-lomma/

Jeg bruker mobilen noe, men jeg drar ikke på tur i ukjent terreng uten papirkart og kompass som backup. Dekningen er dårlig mange steder og du må sørge for at kartene er tilgjengelig offline. Ut over det så er mobilen til å stole på som kartplotter.

Husk at noen telefoner er veldig sensitiv for kulde, slik som iphone. Det er ikke noe særlig å belage seg på å bruke mobiltelefon som eneste navigasjonsmulighet når det er mange minus og dårlig sikt.

Endret av Prebb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg syntes at Locus Map er fint, fordi jeg kan bruge samme kort (frikart.no) og tracks som på garmin'en, og at der er enkel overførsel mellem PC og telefon via Dropbox.
Ved ikke om ViewRanger kan det samme.
Jeg er klar over at batteriet i telefonen skal beskyttes i kold vejr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.