Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny pulk


djing0

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Blaser skrev:

Var en tur innom xxl,  bildet viser at draget er montert lik det jeg har gjort.

 

De har montert det feil vei. Eller - misforstå meg rett. Det er ingen fasit, men i den grad man skal se på hva intensjonen var med akkurat det festet er det vist motsatt vei på fjellpulken sine sider.

69953_Fjellpulken_AS_Fjellpulken_Transporter_155_m_1[1].jpg

Alle bildene av de vanlige pulkene viser også at bøyen går oppover. Men strengt tatt kunne man vel klart seg uten den bøyen.

Når det gjelder de ringene. Om ringene løsner vil staget gå i bakken ved oppbremsing..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært i kontakt med Fjellpulken vedr. dragets orientering på Transporteren. Spørsmålet er om dette bildet viser riktig montasje.

Hei Blaser,

Hyggelig at du har valgt et kvalitetsbrett fra oss J

Draget bør fortrinnsvis vendes da det gir en litt jevnere gange.

God jul!

Mvh/Kind Regards

Dag 

 

Marketing/Export Mng

Fjellpulken AS

DSC_0676.JPG

Endret av Kjell Iver
Tok bort etternavnet på han kundebehandleren
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drag opp/ned eller ei. Min mening er: 

Se på skjøten/overlappen. Midt på draget. Der foretrekker jeg at vverlappen naturlig ligger på hverandre og ikke "henger i ringen". Dvs at den fremre delen blir nederst. Da får du minimalt med belastning på ringene: 

Dvs slik: 
IMG_0421.JPG

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste er kanskje å bruke illustrasjonsbildene og videoene fra Fjellpulken som mal. Man ser klart på de to nederste bildene, samt videoene under, hvilken vei Fjellpulken monterer draget.


Uten å prøve å fornærme noen, sist jeg sjekket var det hverken rakettforskere eller fritidsutstyrs eksperter som jobbet på XXL, så sjansen er vel stor for at draget bare ble satt på slik for at det ser praktisk og estetisk penere ut.

Hvilken side som er opp på fjellpulken sitt drag har vært diskutert tidligere her på forumet, og ett av de viktigste punkene som er trukket frem er at om man har draget "oppned", så vil den delen som er koblet til pulken kunne falle ned i snøen om ringene skulle løsne. Med det resultat at det blir bom stopp for både pulk og person, og at draget høyst sannsynlig knekker eller blir bøyd.

 

80184_Fjellpulken_AS_Fjellpulken_Pulkdrag_standard_1.jpg

81056_Fjellpulken_Pulkdrag_forsterket_1.jpg

 

70291_Fjellpulken_AS_Fjellpulken_Transporter_155_m_1.jpg

 

69953_Fjellpulken_AS_Fjellpulken_Transporter_155_m_1.jpg

 

 

 

 

Edit; og plutselig var det en side 2 med allerede oppklarende innlegg 😳

Endret av Walle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker eller finner det mest praktisk å ha bøyen på draget "opp-ned" på transportpulk eller parisbrettet, og du ikke vil at draget skal klappe sammen kan du modifisere det draget du har. Bor ut naglene ved festene og snu det 180 grader, før du igjen poper det på plass. Fjellpulken har også to typer ekspedisjonsdrag, et som er sterkere og sammenleggbart og et som er fast. Du kan sikkert kjøpe glassfiberstengen og popnagler fra Fjellpulken hvis du ønsker et helt stivt og solid drag. Har begge typer og liker det faste best. Syns det er mere vridningsstabilt. Det kan du ha begge veier uten noen problemer. Men det er litt mere upraktisk ved transport og lagring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Mareng

Er fjellpulken transporter 155 betydelig mer stabil enn paris expedition pulken? Den ser jo ganske lik ut, men litt bredere, til dobbel pris.

Jeg ser noen klager på at paris velter lett nemlig.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mareng skrev:

Er fjellpulken transporter 155 betydelig mer stabil enn paris expedition pulken? Den ser jo ganske lik ut, men litt bredere, til dobbel pris.

Jeg ser noen klager på at paris velter lett nemlig.

Jeg har bare førstehåndserfaring med parisbrettet, men kan ikke tenke meg at det er særlig forskjell på den og Fjellpulken Transporter.

Parispulken velter ikke lett om den er pakket skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.