Gå til innhold
  • Bli medlem

Sne i Nordmarka


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg var på sykkeltur der i går kveld. Over 300 meter måtte jeg mange steder trille sykkelen pga. masse snø i veien. Det er ganske utrolig etter den siste ukes varme, men slik er det altså. Du kan fint gå tur i marka, men hold deg i de lavere delene et par uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I områdene rundt Sørkedalen og Maridalen er den nesten snøbart nå. Jeg har vært innom flere koller på litt over 500 meter bl.a Molikåsen og Råkollen og her er det omtrent ikke snø igjen i det hele tatt. Forrige helg syklet jeg til Kikutstua og prøvde å gå opp på Kikuttoppen (611 meter) men det var det ikke forhold til da. Men jeg tror nok det skal være mulig til helgen.

Men det er nok noe snø i Marka lenger inn. Oppe ved Ringkollen og Bislingen er det kanskje til og med en eller annen form for skiføre.

Noen som vet om det er snø på Blefjell forresten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom, du har nok tatt med deg medbrakt snø...

Eventuelt så har du vært på feil sted. Det ligger fortsatt noe snø i litt dype søkk og sånn, men veien langs Langlia f.eks har vært snøbar i over en uke. Går man på topper og unngår nordhellinger er det ikke snø overhodet.

Jeg vil tro at du har vært på en vei hvor det har vært preparerte skispor. Der ligger snøen ofte lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også bekrefte at det er snøfritt i Østmarka! Dette gjelder ikke bare veiene, men også stiene oppover mot Branntårnet og andre høyereliggende områder.

Det ligger imidl. fortsatt endel søle igjen på enkelte stier der snøen lå lenge, men dette er det bare å tråkke utenom!

______________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda, det er nok riktig at det var skispor der. Men jeg har jo øyne, og så at det lå masse snø inne mellom trærne også. Hvis en person går rundt der over 300 meter vil han bli skuffet dersom han forventer bare og tørre forhold. Jeg var der i går kveld, og lyver ikke om dette. For å presisere var jeg i området rundt Høgåsen litt innenfor Bogstadvannet, både ved Abortjernet og Stormyra. Masse snø rundt omkring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du kommer over snøen når du går i nordvendte hellinger, mellom trærne, på veier der det er skiløype og i trange smådaler. Disse ser man ikke på festbildet ditt. Ta turen opp til Abortjernet selv, så tenker jeg pipa får en annen låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom da, problemet er nok heller at du er en person som gjerne trasker rundt i dyp snø mens vi andre vandrer i solen.

Noe abbortjern føler jeg ikke noe behov for nei. Jeg liker ikke engang abbor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du blir moderert hele tiden Tom er at du mangler sosiale antenner. Kanskje du burde prøve å komme deg litt ut blant folk istedet for å sitte inne i en kjip leilighet på Hovseter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten er sinnsykt fin. Trives meget godt her. Og så er det så kort ut i marka, hvor jeg er en del. Sosiale antenner kan jeg overlate til andre. Jeg registrerer i hvert fall at du heller ikke er i besittelse av slike. Du virker som en bitter og sint gammel mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.