Gå til innhold
  • Bli medlem

TOPO Norway Experience PRO v3


Gjest fightingfalcon

Anbefalte innlegg

Gjest fightingfalcon

Hei!

Jeg har gått til anskaffelse av en Garmin Oregon 600 og må få skaffet meg kart til den. Jeg har søkt litt rundt på 

forumet og sett en del diskusjoner om dette. Frikart vs topo osv. Jeg har sett en del klage på at TOPO Norway Experience PRO v2 ikke nødvendigvis er så bra?

Det jeg lurer på er om det er noen her inne som har fått prøvd den nye oppdaterte TOPO Norway Experience PRO v3?

Jeg spør her da det er folk med erfaring, kontra salgsteksten til garmin der de lover gull og grønne skoger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tittet på både TOPO Norway Experience PRO 3 og Frikart. Konklusjonen min er at jeg liker den eldre Garmin Topo Pro (som jeg har brukt i noen år) best. Jeg tar høyde for subjektiv oppfatning og gamle vaner, men det er hva jeg landet på etter at jeg kjøpte ny GPSmottaker tidligere i år. Kartet ser rett og slett bedre ut, jeg foretrekker å navigere med det.

Edit: Jeg ser Topo Pro kanskje kan være vanskelig å skaffe, mens Topo Experience Pro 3 så får man kjøpt en brikke for hele landet til 1300 kroner.. Jeg synes grafikken i Topo Experience Pro 3 var for rotete, selv om at jeg skrudde ned på detaljnivå.

Hvis jeg skulle valgt av de to, ville jeg muuligens gått for Frikart. Gratis kart er også en bonus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt både TOPO Experience Pro 3 (bruker dette kartet fast nå) og frikart. Har erfart at Frikart fungerer ok i nærområder der det ferdes mye folk. Skal du til de litt mer utilgjengelig stedene, fungerer de dårlig. Testet de blant annet i Femundsmarka (som maange besøker) og Børgefjell og opplevde at Frikart ofte viste feil eller mangler i terrenget. Det er her Experience Pro kartet er mye bedre etter min mening, selv om grafikken kan være litt rotete. Man får mye kart for pengene i forhold til tidligere versjoner av GPS -kart fra Garmin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.