Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse på Fischer E99 Fjellski?


Aron123

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å kjøpe meg et par Fischer E99 Easy Skin Fjellski, men finner ingen størrelsestabel som forklarer hva slags lengde jeg skal ha. For å spare noen runder frem og tilbake og masse prøving og feiling, så lurer jeg på om noen her har disse skiene og hva slags størrelse de eventuelt bruker?

Jeg er selv 183 cm høy, veier ca 70-75 kg og er middels god på ski. Noen butikker sier +15 eller +20 cm i forhold til kroppslengde, imens andre sier at jeg kan klare meg med maks 195 cm i lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe godt svar, og har heller ikke Fischer. Men har et par Åsnes Amundsen som er 210 og et par Åsnes Ingstad som er 200 om det skulle hjelpe deg noe. Jeg er 188/190 lang og veier vel ca. 92kg. 

Forøvrig, så ville jeg anbefalt deg å dratt på en butikk og fått en erfaren ekspeditør til å hjelpe deg. Det er forskjellige spenn etc. på forskjellige ski.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på Fischer sine sider,  https://www.fischersports.com/no_no/
Der var det ingen størrelsestabell... Det har det vært før. Men trykker du på "Produktsøker" nesten nederst på sida kan du søke etter produkter. Jeg gjorde det, og til slutt kan du velge Bruksområde "Backcountry" på venstre sida. Da kommer E99 opp med lengdeanbefaling.

Jeg får anbefalt 200 eller 205 cm, men foretrekker faktisk 195cm for E99 Xtralite da det gir noe bedre svingegenskaper (jeg er 180cm høy, 76kg). 200cm hadde også vært fint for meg tror jeg, mens 205cm synes jeg er litt langt for denne bredde fjellski (for meg). 

Jeg ville tenkt at 200cm i utgangspunktet er passe for deg. Litt kortere ski gir noe bedre svingegenskaper, litt lengre gir litt bedre flyt og gli (og festevoksen holder litt lenger).

Edit: Fischer sin produktvelger sier 195-205cm for person på 183cm og 73kg, for skien E99 Xtralite

Endret av Havørn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar @Hammer og @Havørn :) 

Var innom en sportsbutikk, og jeg mener å huske eksperten der mente at 195 var ca riktig for meg også. Gamleskia mine er Åsnes Amundsen som er 205 cm, synes disse blir en anelse litt for lange, så burde ihvertfall ikke være lengre enn det. Tror jeg kommer til å lande på 195 eller 200 cm. Mest sansynelig 195.
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.