Gå til innhold
Hedda  Kavring

Strandrydding Bergen

Det er 627 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei. Har veldig lyst til å rydde en strand, så noen som vet  strender i Bergen hvor det er mye søppel? Gjerne ett sted hvor det også går an å telte og at man kan komme seg dit med buss uten å måtte gå altfor langt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bergen er ikke viden kjent for sine strender. Det finnes ulike badeområder, men mye er tett på bebyggelse så det er ikke optimalt for telting. De første stedene jeg kommer på som fort blir forsøplet om sommeren er Kyrkjetangen og arboretet. Sistnevnte er en park så der tviler jeg på at du kan telte. 

Hvorfor akkurat rydde en strand? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 627 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Kopis
      Hei! Jeg er gravid i uke 37, og formen er endelig tilbake (så godt som mulig). Min mann og jeg har derfor lyst til å reise på en siste overnatting i telt før vi blir 3.
      Vi holder til i Bergen, så kunne tenkt noe i nærheten, men vi har bil så vi kan bevege oss. Turen kan ikke være krevende, og det bør ikke være langt å gå før vi kan sette opp teltet. 
      Noen som har gode forslag til hvor vi kan gå, og som evt. har andre tips når jeg er gravid?
      Hilsen ei som savner tur- og teltlivet. 
    • Av Stamik
      Jeg har nylig gått til innkjøp av hengekøye, og har brukt de siste ukene til å få kontroll på oppheng, underquilt, tarpen og hundelogistikk. Med et par døgn i hagen og nærområdet, føler jeg meg nå klar for nye utfordringer.
      Jeg ønsker å dra på en "fra X til Y" tur som går over to netter, gjerne ca 1-2 mil gange per dag. Må helst være en sti som er mulig å følge, ettersom at jeg ikke er så erfaren med å navigere. Det viktigste er at det er stødige trær på de plassene jeg skal overnatte, men jeg kan gjerne bevege meg over fjellgrensen mellom leirene.
      Noen tips til en slik tur som ikke er så langt fra Bergen? (Maks en-to timer unna med bil eller tog)
    • Av JonDee
      Syns det er et trist syn når folk legger igjen øl bokser i kuldegropa si på vidda. Mulig jeg er sær, men vi klarer vel å bære med tomgodset også?
      Denne aktuelle gropa lå ikke så langt fra riksveien ved Halne.

• Av fjellkatt
      Er det noen som har observert orrfugl eller annen hønsefugl i byfjellene i Bergen? Hvor har dere i så fall sett dem? Jeg ser stort sett bare kråker når jeg går Vidden, men har hørt at det skal finnes både orrfugl og noe lirype der oppe. 
      Bonusspørsmål: har dere tips til gode plasser å telte i byfjellene?
    • Av anders panders
      eg har klart å herpe glidelåsen (ykk vislon) på g-tex jakka mi, så jeg må få den skiftet ut. er det noe sy-verksted i bergen som har godpeiling på å repparere g-tex??
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.