Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei :) 

Skal selv delta på Expedition Amundsen i 2017. Lurte på om det er flere som skal det her på forumet? Eller om det er personer som har deltatt før. Vi kunne jo delt litt tanker og erfaringer som kan komme godt med på en slik tur.

Selv har jeg gått Hardangervidden på langs flere ganger, men har aldri vert innom Viersla slik som vi må i denne konkurransen. Noen som vet litt om hvordan terrenget er der?

Uansett, lykke til alle sammen dette blir knall ! 

Endret av TurBenjamin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

Hei & grattis med påmelding! Jeg hadde planer om påmelding selv, men fant ut at det får vente til 2018 når grunnlaget mitt forhåpentligvis er litt bedre.

 

Litt nysgjerrig på om du må delta på Finse-kurs eller om du har nok dokumentert turerfaring til å slippe - og hvis ja, hvor mye har du og hvor godt dokumentert er den?

 

torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei: Fint at man kan dele erfaringer for de som skal delta eller har deltatt på Expedition Amundsen. Jeg er også tatt ut til årets konkurranse i klassen individuell og gleder / gruer meg. Jeg har snakket med noen tidligere deltagere om deres erfaringer og ett av de er at det lønner seg å ha med to par ski. Det ene paret har langfeller og der andre brukes på flatene for å komme raskt frem. Da slipper man å ta av og på feller samt smøre etter forholdene med de samme skiene. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.12.2016 at 22.42, Fjellfant1 skrev:

Hei & grattis med påmelding! Jeg hadde planer om påmelding selv, men fant ut at det får vente til 2018 når grunnlaget mitt forhåpentligvis er litt bedre.

 

Litt nysgjerrig på om du må delta på Finse-kurs eller om du har nok dokumentert turerfaring til å slippe - og hvis ja, hvor mye har du og hvor godt dokumentert er den?

 

torgeir

Hei, og takk for det :) Jeg hadde nok erfaring til å slippe dette kurset.

Erfaringen min dokumenterte jeg med å skrive grundig i søknaden hva jeg har gjort, og hva jeg har lært av turene mine. Har tidligere flere turer over Hardangervidda vinterstid og skitur på Svalbard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.