Gå til innhold
  • Bli medlem

Eagle Products gapahuk?


Gjest fightingfalcon

Anbefalte innlegg

Gjest fightingfalcon

Hei!

Jeg vurderer å skaffe meg en gapahuk som man kan benytte på jakt og evt som ekstra "kjøkkenplass" etc. når jeg er ute på tur. Jeg har sett på

produkter fra diverse produsenter, men jeg kom over en fra Eagle products som ligner veldig på Helsport sin Nordmarka gapahuk. Forskjellen er at gapahuken

fra Eagle Products koster 1/3 av helsport sin. Jeg har tarp og fjellduk(Ja, jeg er en utstyrsfreak), men jeg tenker det er greit å ha en slik gapahuk så kan man bruke de stengene om 

man telter på snaufjellet og ønsker litt ekstra tak. Er det noen som har noe erfaringer med eagle products sin gapahuk?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fightingfalcon

Det kan det godt! Jeg visste ikke at de laget slike. Jeg har en tarp fra Dovrefjell som jeg kjøpte på magasinet, den er jeg kjempefornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fightingfalcon skrev:

Det kan det godt! Jeg visste ikke at de laget slike. Jeg har en tarp fra Dovrefjell som jeg kjøpte på magasinet, den er jeg kjempefornøyd med.

Gapahuk.  Jeg har en slik som jeg skal selge billig.  Er tilbake i Norge 12 nov.

En liten kuriositet.  I 1975 var jeg på utkikk etter en gapahuk, men fant ingen som lagde.  Dermed bestilte jeg teltstoff fra Helsport og sydde en.  Året etter kom Helsport med sin, og siden har flere hengt seg på. 

#####################

Tarp.

Jeg har også et tarp fra Magasinet som jeg har modifisert "en smule".  Minsket størrelsen til 1,60 x 3.  Og bruker det som oversegl/baldakin på teltet. 

11 (640x360).jpg

Dette er min forrige baldakin, som viser hvor stor plass det blir med en baldakin/tarp

10 - 14 Etablert teltleir 1307 (640x384).jpg

10 - 14aTeltleir 1307 (640x384).jpg

#################################

 

Endret av Tom42
Tilleggsopplysninger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingfalcon

Kult! 12. November blir litt lenge til dessverre når jeg skal skal ut på jakt og får bruk for den ganske snart :) 

Endret av fightingfalcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den selvstående gapahuken fra Magasinet på Dyrskun for 295kr. Testet et par turer. Fungerer også som telt, har også bunn og en dør med netting på toppen. Litt kort å ligge i når du er 194. Det er gode plugger i tillegg til fire barduner. Men du må lage deg fire korte tauløkker for å få festet pluggene der hvor teltstengene går ned. Fant ut det på tur når det var vind. Relativ lett med sine 1.4 kg. Ikke praktisk å sette opp uten stenger, slik jeg gjør med Helsport Nordmarka kjøpt på Xxl. Nordmarka syns jeg fungerer bedre en Helsport sin ordinære siden den ikke er så lang i bakkant. Du kan jo også bruke en og halv eller to knappeduker og en stang.

 

 

 

IMG_1215.PNG

IMG_1211.PNG

307f25dc548d5b105d7687d8c4f11ae9f59ef719.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.