Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunjakke til vinterturer, for dame


Jens Tore

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe ei god dunjakke for vinterfriluftsliv (bl.a. hundekjøring) til min datter (160 cm /relativt kraftig).

Vurderer å kjøpe brukt, f.eks. Mountain Equipment Cho Oyu, og lurer på om det er noen i forumet som har erfaringer med denne - mht. isolasjonsevne (bør være god og varm ved lav aktivitet), soliditet (den bør tåle litt røft bruk) og ikke minst størrelse (det bør være noe plass under) ? Jeg tenker jo (M eller S), men vet ikke om denne er normal, stor eller liten i størrelsen. 

Andre jakkemodeller som bør vurderes ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ME sine jakker er små i størrelsen for herrer, og har en smal passform. Usikker på om dette gjelder for kvinner også.
Husk at dersom du kjøper fra en nettbutikk så har du 14 dagers full returrett etter loven. Butikker som fjellsport og hekta på tur (mulig det gjelder flere også) har gratis returfrakt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, http://www.sportsdeal.no/bekledning/jakker/dame/dun/belay-q-down-hood-str-l-602039 den er billig og veldig varm ved lav aktivitet (og jeg er en frysepinne), funker på vinterturer så man kan sitte ned og slappe av et par timer uten problemer. Man blir til gjengjeld helt desperat av varme om man skulle måtte hente ved, så der anbefaler jeg å la den ligge. Den er lett å pakke sammen og ta med, lar seg komprimere til en pølse på str med en pepperkakeboks. Dette medfører da også at den er noe fin i stoffet og at det trekker igjennom glidelåsen da det ikke er noe cover der, jeg har med en superlett regnjakke jeg tar på utenpå om det skulle være dårlig vær, det fikser de problemene. 

Kjøp L og se om den passer, jeg har m selv og den er fin og romslig.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.