Gå til innhold
Hammer

Spennende tur mål i Trondheim/sør Trøndelag

Det er 546 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Vi har begynt å lete etter spennende turmål for dagsturer/en overnatting med barn. Men ønsker gjerne og å finne flere slike. Ettersom det er i hovedsak ungene som leder ann, så er det begrenset med avstander man kan nedlegge. De mest kjente plassene har vi vært, så nå er vi ute etter hemmelig huler, gamle forfalne hytter, spennende lekeområder etc. eller severdigheter. Alle tips mottaes med stor takk :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Vil slå et slag for små hytter man kan låne gjennom www.inatur.no

Her finner du hytter som du kan låne fra rundt 100 lappen og oppover per døgn. Mange av disse ligger bare en liten tur fra nærmeste vei(eller lengre), og kan by på naturopplevelser med en fin og trygg overnatting. Mange av dem har båt som man kan dra ut på en rotur/fisketur, og har bålplasser/turterreng og andre ting. Det eneste du trenger å ha med er mat og sovepose/sengetøy. 

Jeg har benyttet meg masse av disse ;) da i kombinasjon med lengre telturer hvor jeg trengte en "tørkedag". Veldig enkelt å bestille, og "nøkkel" får du på SMS.

Sør-Trøndelag

Skjult lenke - logg inn for å se den

Nord-Trøndelag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Vestlendingen skrev:

Heisann

Vil slå et slag for små hytter man kan låne gjennom www.inatur.no

Her finner du hytter som du kan låne fra rundt 100 lappen og oppover per døgn. Mange av disse ligger bare en liten tur fra nærmeste vei(eller lengre), og kan by på naturopplevelser med en fin og trygg overnatting. Mange av dem har båt som man kan dra ut på en rotur/fisketur, og har bålplasser/turterreng og andre ting. Det eneste du trenger å ha med er mat og sovepose/sengetøy. 

Jeg har benyttet meg masse av disse ;) da i kombinasjon med lengre telturer hvor jeg trengte en "tørkedag". Veldig enkelt å bestille, og "nøkkel" får du på SMS.

Sør-Trøndelag

Nord-Trøndelag

Hei,

Takk for svar. Har gjort dette selv et par ganger. Men datteren er ikke så begeistret for hytter, vil helst sove i telt når vi er på overnattingsturer. hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Barnas Naturverden? 2 km med fin sti fra Berkåksiden og opp til Hevertjønna. Litt lengre fra Nerskogsiden, men flott terreng. 

Masse fine plasser til telt😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Jofa19 skrev:

Hva med Barnas Naturverden? 2 km med fin sti fra Berkåksiden og opp til Hevertjønna. Litt lengre fra Nerskogsiden, men flott terreng. 

Masse fine plasser til telt1f60a.png

Ja, har tenkt på det. Litt langt å kjøre for dagsturer, men absolutt et alternativ for helgeturer etc. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 546 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av ost
      Heisan.
      Da jeg fikk barn drømte jeg om at jeg skulle få gitt de friluftslivsgleden. Dessverre har jeg møtt på visse hindringer og trenger derfor litt hjelp. Bakgrunnen er enkel, ett av mine barn er diagnostisert innenfor autismespekteret og sliter i tillegg med alt for store mengder angst. Når friluftslivet nå skal planlegges og alle barna skal med, må jeg legge inn en del premisser jeg aldri hadde sett for meg å bruke.
      Jeg trenger altså hytte/seng, tilgang på strøm for lading av Ipad, lite eller ingen naboer (sosial frykt) og greie toalettfasiliteter for å nevne noe. Telt er utelukket, DNT-hytter med andre folk er utelukket, campingplasser med fellesfasiliteter er utelukket, do bak hver busk er utelukket, fellesskap med andre er utelukket, plutselige avstikkere basert på impuls er utelukket, tur i et området hvor det står ett råttent skilt med "privat" er utelukket osv osv. 
      I sommer ønsker jeg og kona å ta en tur nordover fra Trøndelag og opp i retning Brønnøysund. Det jeg lurer på er om noen kjenner til hytter til leie, campingplasser med gode/renslige hytter, rorbuer, annet osv, som de ville anbefale for familie på fem som ønsker å dra på tur sammen, men som beskrevet har visse begrensninger. Personlig vil jeg gjerne få vist ungene alt fra Torghatten til Børgefjell, fått oppleve Lomsdal-Visten, Vega, Herøy, Glomfjord, osv, men vi må også basere oss på bil nordover, og det er begrenset hvor lenge jeg kan la ungene sitte i baksetet...
      Takker for all hjelp.
    • Av erikk
      Tenkte å lage en liten samletråd for snøforholdene på de ulike fjellområdene i Trøndelag. Noen som har fått testa toppturskiene så langt i vinter og kan rapportere om gode snøforhold noen steder?
    • Av supakris
      hei,
      jeg skal trolig til trondheim / harbak i juli. vurderer å kombinere dette med en flerdagers tur med telt - gjerne 5-7 dager. har sett litt på NorgePåTvers turen Skjult lenke - logg inn for å se den . den er merket som krevende uten at det er så innlysende hvorfor. beskrevet som flatt terreng. 
      skal være på Harbak en uke på slutten av oppholdet.. jeg er åpen for forslag om turer mot kysten også..
      Setter pris på input !

• Av MariJohn
      Er ute etter tur tips, skog, fjell er tomato potato, må ha fiskevann (helst ørret, gubben som er bestemt på det, jeg er fersk i fiskesporten) men må være maks 2t å gå, ikke alt for kupert terreng, da jeg er på krykker, når det er snakk om lengre avstander, er det litt "vanskeligere terreng, så helst ikke over 1t tur, har og med en hund, og er rimelig lei av å sitte inne nå, så All tips, taes i mot med stor takknemlighet!😃
    • Av Hammer
      Jeg har en datter i huset som insisterer på at hun skal ha Turskjørt til sommeren. Og det må jeg innrømme at jeg sliter litt med å finne. Hun hadde no greier når hun var mindre, av ukjent merke (noe hun arvet). Har bedrevet kvelden med å søke rundt internettet, men finner egentlig ikke så veldig mye vettugt. Dattera er forøvrig en litt lang 5-åring. 
      Ser et noe som er ikke er så veldig tettsittende, av robust materiale. En lomme eller to er sikkert ikke å forakte.
      Mye rare utfordringer man får ...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.