Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med liggeunderlag og hundeklør


turdame

Anbefalte innlegg

Er forvirret over alle typer liggeunderlag på markedet, jeg skal ha med hund i telt, hva ville dere anbefalle / ikke anbefalle av liggeunderlag når man har med hund? Bruker dere beskyttelse rundt liggeunderlaget mot hundeklør? 🐾 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel går det bra med hund i telt..men kjedelig når det ikke gjør det ;) jeg bruker exped, og det har gått stort sett bra! Så lenge ikke hunden skal begynne å grave seg liggegrop er det ikke noe problem. Jeg bruker ikke noe til beskyttelse, men som regel ligger det ganske trygt når soveposen og jervenduken er lagt oppå. Jeg sverger til exped downmat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Neoair all season, hunden har ikke klart å lage hull i det enda, selv om han tråkker rundt oppå det. Han får selvfølgelig ikke lov til å grave liggegrop.

 

Edit: Pass på å ikke klippe klørne rett før telttur, da blir de som regel skarpere og kan gjøre mer skade.

Endret av Twistar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bruker Exped Synmat UL 9LW. Funker fint, bikkja har lært hva som er hans liggeunderlag. Ville ligge på min side (liggeunderlag) et par ganger, men skjønte vel relativt raskt hva jeg syntes om det og etter det har han lært hvor han kan fritt ligge. Veldig enkelt å lære ham det så lenge han får reaksjonen idet han prøver legge seg på Synmaten. Forlot ham 1,5 timer i teltet alene og når jeg kom tilbake lå nå både soveposen min akkurat slik den var da jeg dro og bikkja lå på sitt liggeunderlag på sin side.

Han graver for øvrig "liggegrop" oppå jervenduken på sin side nå, så irettesettelse har fungert.

Har klipt klørne en tid før tur.

 

P1020714.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, han får god behandling og har det godt. Men akkurat det med hva som er hans side og min side er viktig. Er helt lik også med mennesker, min side er min side. Yrkesskade fra altfor mange år i trange telt i forsvaret ;-) da hver mann hadde sin tildelte plass å romstere på. Utstyrskontroll....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Brukar downmat. Går som regel gullegodt. Eg har dog stort sett skumplasten over downmaten, då det både gir betre varme og er meir comfy, så får litt ekstra beskyttelse der. 

Desse to under her skulle strengt teke ikkje trengt slike fasilitetar, men det er tydeleg at overlevelseskarakteren til desse to som er 75% Grønlandshund er godt inntakt, og energisparemoduset slår inn :P 

 

                52935649_2280801465496309_2485670340236551289_n(1).jpg                           53731996_1172641379566986_8817618516986405871_n.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2016 den 11.43, Anders_G skrev:

Edit: Pass på å ikke klippe klørne rett før telttur, da blir de som regel skarpere og kan gjøre mer skade.

Både oppblåsbare av mammut, seatosummit og thermarest har klart seg helt fint her da hunden gjerne går rett til sin egne liggeplass(merker nok at d er det som er ønsket fra de tobeinte;)  OG passer på at det ikke er nyklipte klør, dèt tør ikke jeg å stole på går bra😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 store hunder og Thermarest extherm. Liggeunderlaget er vel 4-5år nå og er like helt og tett. Er ofte på tur. Tar få forhåndsregler. 

Fikk også ett exped downmat som var delaminert av en kompis, til hundene. Det er også like helt. Det bruker jeg gjerne selv til sitteunderlag ol også. Bøyer, bretter og er lite kritisk med hvor det legges. 

Synes de tåle mye disse luft-underlagene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tessatroll skrev:

Brukar downmat. Går som regel gullegodt. Eg har dog stort sett skumplasten over downmaten, då det både gir betre varme og er meir comfy, så får litt ekstra beskyttelse der. 

Desse to under her skulle strengt teke ikkje trengt slike fasilitetar, men det er tydeleg at overlevelseskarakteren til desse to som er 75% Grønlandshund er godt inntakt, og energisparemoduset slår inn :P 

 

                52935649_2280801465496309_2485670340236551289_n(1).jpg                           53731996_1172641379566986_8817618516986405871_n.jpg

 

Er det den virkelig gode downmaten Frøya ser mot? Må jo skjønne at en grønlandsdronning ikke kan nøye seg med en medium downmat, men må ha en LW!

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Sig Man skrev:

 

Er det den virkelig gode downmaten Frøya ser mot? Må jo skjønne at en grønlandsdronning ikke kan nøye seg med en medium downmat, men må ha en LW!

Ja ho ligg nok der og er passe lunken fordi ho ikkje når bort til han som har slik laaaaang og breeeeei bedding 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.