Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterbukse


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Hei. Hva bruker dere som vinterbukse til skiturer? Kjøpte meg ei Fjellreven Tur skallbukse, en type bib, denne var utrolig robust men holdt meg ikke tørr. Ser mange som er på langturer bruker dermizax eller goretex, men ser at mange ikke anbefaler det. Har sett litt op den Bergand arctic selebuksa, men syns den ble veldig vid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg foretrekker skallbukse på vinteren  fordi disse ofte har bedre lufting enn andre alternativer, og de blir ikke våte når man ligger på kne. selv i 20 minus vil kroppstemperaturen min smelte snøen under meg, og jeg blir våt. (Dette problemet løses forsåvidt enkelt med kneputer i buksa) Gikk over vidda i påsken med softshellbukse, og det fungerte helt greit - men hadde det vært varmere i lufta hadde luftinga vært for dårlig på den buksa. På overkroppen foretrekker jeg bomull. En annen fordel med skall er at man er mye tryggere for brannskader under kokkelering... (glatte ullvotter, glatt termos, kokende vann...) På pilketur blir det jo også fort en del styr med vann - da er det en fordel at det fryser på utsiden av buksa, og bare kan plukkes av.

Endret av Anti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans Breheimen har vært med på mye gøy vinterstid.  De liker seg spesielt godt på setesdal vesthei :)

Aldri hatt problemer med ising/kondens på innsiden. Bruker mye ullnetting og da er det ganske lett å opprettholde damptrykket ut mot membranen.

Tror både Gore og Dermi liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Klättermusen Durin, med selene med det høye ryggstykket påmontert på vinteren. Vanligvis bruker jeg en HH warm stilongs under transport, og en tynn fleecebukse i tillegg i leir. Når det er riktig kaldt, trekker jeg over en varmebukse fra Helsport som jeg plukka opp fra outleten deres. 

Gode luftemuligheter, behagelig stretch i stoffet, slitesterk og vanntett. Når dette kombineres med en super passform, så konkluderer jeg med at jeg er svært fornøyd med buksa. Bruker den forresten hele året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.