Gå til innhold
  • Bli medlem

La Sportiva Core High GTX - noen har gummitrøbbel?


Syvfjell

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med skoene og vil e om andre også har, bortsatt fra a_aa som har postet i "Fjellstøvler like digge som joggesko".

Skoen er utrolig bra og lett, vanntett, og passer mine bredde føtter der andre merke skader meg.

Problemet er, etter ca. 50km, dette på bildet, i tillegg til det jeg ser som rask slitasje av sålen. Jeg fant en review på nettet som omtaler slitasjen (finner ikke linken igjen) men ikke noen andre bortsatt fra a_aa som viser til toe-guard problemet. Jeg har allerede byttet ting flere ganger i den butikken og de er ikke alltid samarbeidsvillige, sel vom det alltid gikk greit til slutt.

 

 

 

 

 

 

 

2016-10-11 20.13.38.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min vurdering er at rask slitasje av sålen er en konsekvens av myk gummiblanding og/eller liten total "knotteoverflate", som igjen bidrar til godt grep på svabergaktig og/eller vått fjell. Jeg verdsetter godt grep såpass mye at jeg aksepterer relativt høy slitasje om grepet faktisk er godt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Syvfjell skrev:

du fikk nye sko pga. samme feil i tåskjoldet som jeg har?

Jepp, var innom XXL-butikken på Sartor-senteret (hadde kjøpt skoene på xxl.no, men xxl-konsernet aksepterer at du går i hvilken som helst xxl-butikk for å reklamere på noe du har kjøpt fra dem uansett hvor). Fyren bak disken kikket på kvitteringen og på skoene i ca 2 sekunder, og sa "Sånn skal det ikke være, nei!". Etter at han hadde brukt tastaturet sitt, kunne jeg hente meg et nytt par og vise bytteutskriften i kassen - dett var dett.

Jeg oppfordrer deg til å reklamere, forhåpentligvis virker det oppdragende på La Sportiva at kundene ikke aksepterer slendrian. Og jeg tror altså at de har tatt alt for for lett på limejobben her, om det er på alle sko eller bare noen batcher vet jeg ikke.

Jeg forsøkte å forebygge en ny glipedannelse ved å legge en stripe Aquasure over skjøten før jeg tok i bruk de nye skoene - og oppdaget at Aquasure festet godt til jukselæret men ikke særlig godt til gummien. Skal limingen være vellykket, må enten gummien raspes opp (som en sykkelslange som skal lappes) eller så må det kanskje et annet lim eller kjemisk forbehandling til. Jeg mistenker at La Sportivas produsent skulle ha raspet opp gummien før limingen, men latt være - og det oppdager man først etter en tids bruk, man kan ikke se det utenpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for at du delte (det var derfor jeg klikket på Liker-knappen, ikke pga defekten - så det er sagt :)).

Synd at La Sportiva snubler her. Bedre liming og (for meg) lavere oppbygging under foten, så kunne dette blitt ganske bra, det! Nå lurer jeg i stedet på om det finnes noen flere par Inov-8 Roclite 400GTX rundt omkring på kloden til salgs... Har ikke funnet en god erstatning, gitt :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

hadde problemer med at sålen slurpet. virket som det var luftbobler i selve sålen. Fikk returnert disse uten noe diskusjon på XXL til og med uten kvitering. Helt kanon service der ute. Fikk penger tilbake siden de ikke hadde strl tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.