Gå til innhold
  • Bli medlem

Drømmen lever - Syvsteinersovnen og myggstikk


Tom42

Anbefalte innlegg

Sitter en tidlig morgen i Spania - og drømmer.  Klokken er litt over 0700 og det er mørkt ute - og +24.  Om tre fire timer går turen til stranden, hvor jeg truer meg til å være ca en time.  Dette er nok drømmen for mange, men her jeg sitter går nok drømmene mer nordover enn til stranden.  En del av drømmen er å bla i mappen FRILUFTSLIV, en av to viktige mapper, og langt nede støtte jeg på begrepet syvsteinersovnen.  Men siden jeg kun hadde et bilde googlet jeg litt og fant:

Natursekken.no: Sjusteinovn

www.natursekken.no/c1187998/forsok/vis.html?tid=1400068&within_tid=...

En sjusteinovn er som navnet tilsier, en ovn laget av syv steiner eller heller, ...

Tenkte kanskje at dette kunne interessere flere enn meg, for neste gang ved "vann???" (De fleste vet hvilket) skal jeg lage en slik.  Og overraske meg selv med rykende ferskt brød

----------------------

Og siden jeg er i syden, har jeg fått et myggstikk

Kontrollert  myggestikk (640x493).jpg

 

Egentlig en katastrofe for meg, for her er jeg reagerer jeg allergisk så det holder. Og ingen ting av remedier har hjulpet meg, inntil jeg leste om bakepulver.  Blandet ut litt i vann til den deig, og la det på stikket.  Og kløen forsvant. Gjorde dette også for noen dager siden, med godt resultat.

Nå vil vel ikke dette tipset være brennaktuelt for dere der hjemme i drømmelandet, med kulde og bålkos, men det går jo an å arkivere tipset til neste års ekspedisjoner.  For ordens skyld, dette er et bilde jeg har lånt på nettet, Bilde av bål (564x620).jpg

 

Mine bål er nok mer reduserte, men det holder for meg, til nytte og til kos.

20160527_090444 (480x640).jpg

Ja, ja, en time har gått.  Jeg fikk hvert fall litt utløp for drømmen, men 30 november endres drømmen til realitet.  

 

Endret av Tom42
Redigering
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.