Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny stor sekk 100 L


Tom B

Anbefalte innlegg

Nå må jeg ha meg ny sekk før jeg ødelegger skuldre og rygg, Har nå en Bergans Alpinist 110 Liter, en kjempe god sek men den passer ikke for meg...

Jeg er 179 Høy man 80 kg, men litt for smal om hoftene så hoftebeltet blir for stort enda det er starmet maks inn, så jeg bærer alt for mye på skuldrene, sekken er ogsa litt for lang i ryggen og skulder reimene bør kunne justeres nærmere hverandre.

Det jeg trenger er en sekk som har detaljene jeg beskriver ovenfor og i tillegg, nok av reimer på siden til fiskestenger,staver,våpen etc, det må være en sekk på rundt 100 liter.

Takker for alle innspill! trenger ikke spørsmål om du trenger så stor sekk etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Osprey Xenith 105 liter?

Jeg har 88 litersutgaven og den passer meg perfekt. Jeg er riktignok 11 cm høyere, men jeg er smal i fasongen, så jeg sliter som regel med å få bært på hoftene. Denne sekken fungerer imidlertid veldig bra og jeg syntes det er enkelt å regulere belastning mellom hofter og skuldre. Hoftebeltet er kraftig nok, men samtidig former det seg godt. Rygglengden er justerbar.
Ellers syntes jeg sekken har mye gode detaljer og egenvekten er akseptabel. Jeg bærer "komfortabelt" 25 kilo med denne sekken. Skal du bære mer enn 30 kilo er det vel pakkramme som gjelder.

Det er mitt forslag og så kommer du sikkert til å få en haug med andre ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregory Denali 100. Hatt den ett år nå og må si meg veldig nøyd! Solid sekk med smarte løsninger. Festemuligheter på begge sider til liggeunderlag/fiskestenger7staver. Jeg er 183 og 68kg, og får stramma hoftebeltet tilstrekkelig på denne. SEkken fåes i flere str. se gregory sine hjemmesider for å finnne riktig str. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca samme vekt og høyde som deg og hadde akkurat samme problem med Alpinist 130L. Etter et par turer hadde jeg lyst til å selge den. Erfarte via nettet at mange slet med samme problem på de stor Bergans sekkene. Sendte en mail til Bergans og fikk et nytt belte hvor selve polstringen ikke gikk så langt fram mot spennen. Dette kunne jeg i og for seg ha løst selv også ved å sy av en ny "slutt/ ende" og dernest kappe av den tykke polstringen/plasten på hoftebelte. Siden sekken den gang var ny foretrakk jeg nytt belte. 

Siden du ellers er fornøyd med sekken er det jo noen kroner spart ved denne løsningen dersom rygglengden lar seg justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.