Gå til innhold
  • Bli medlem

Tagget ned fjellet med maling


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg håper endelig slike saker som dette https://www.nrk.no/mr/tagga-ned-fjellet-med-maling-1.13157384

gjør at folk våkner opp i forhold til den uvettige merkingen som foregår av enkelte. Vi har jo andre skrekkeksempler som tidligere nevnt de syv søstre... Noen andre eksempler på uvettig merking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det gamle var endeleg nesten borte....dette er "byfjellet" her i bygda.

Eit flott eit sådan. Ligg som ein voktar over fjorden og sentrum, 1303 moh. Spraymalinga ser ikkje ut. Merkinga heng ikkje på greip, og eg vert så forbanna eg ikkje går opp dit. 

Synd. For til å være "byfjellet" er det nokså flott. 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dette irriterer @Tessatroll! Leste artikklen på nettet tidligere i dag, og tenkte, fader også, det får da være måte på uvettig visuell forsøpling.

@Kjell Iver: Jeg har heldigvis ennå tilgode å oppleve slikt. Har dog sett vardebygging av en annen verden enkelte steder, så ut som om termitter hadde tatt helt av med stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er personlig glad i merking, men da mest i form av skilting. På stolpe.

Bryr meg stort sett ikke om at det er merket her og der, men gikk opp til Gaustadtoppen for et par år siden og omtrent 1/3 opp var det voldsomt med maling på fjellet om at man måtte ta den venstre stien og ikke den høyre eller noe sånt, opp og over en liten knekk i terrenget. Tok ikke bilde, men husker godt at jeg synes det var litt voldsomt. Bra med merking så jeg ikke havnet i en farlig situasjon, men det kunne blitt gjort litt mer elegant.

Synes forøvrig det var litt morsomt med "1000" for å markere at man nådde 1km over havet. Gjør meg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.