Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekker med mindre hoftebelter?


Vimsehue

Anbefalte innlegg

Finnes det? For hver gang jeg skal gå lettkledd med sekkene mine, så sklir hoftebeltene nedover uansett.. Funker greit med lite vekt (snakker kun om ca 2-3kg) men med tyngre bører så sklir de ned, og jeg bærer likevel alt på skuldrene, noe jeg ikke kan fordra, liker best å bære vekta på hoftene.  Og det er jo ofte for varmt å gå med store jakker når man går på tur med sekk.. Og ja det er stramma på det innerste. Har testa en del sekker opp igjennom nå, favoritten er Norrøna recon syncroflex pack 125L, men hoftebeltet blir litt i største laget der også :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at bergans syr beltene sine inn på nye sekker uten kostnad, har ingen erfaring med dette selv. (vet ikke om sekkene må være kjøpt på bergans.no). Dama har samme problem med at alle beltene har for stor omkrets, så til neste sesong så må vi finne en god løsning. Det blir tungt og bære all vekt på skuldrene. Så er nok andre her inne som har mere erfaring med å fikse dette problemet.

I forhold til recon packen din kan du jo høre med norrøna om de er villige til å fikse på hoftebeltet?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 timer siden, tklami skrev:

Jeg har hørt at bergans syr beltene sine inn på nye sekker uten kostnad, har ingen erfaring med dette selv. (vet ikke om sekkene må være kjøpt på bergans.no). Dama har samme problem med at alle beltene har for stor omkrets, så til neste sesong så må vi finne en god løsning. Det blir tungt og bære all vekt på skuldrene. Så er nok andre her inne som har mere erfaring med å fikse dette problemet.

I forhold til recon packen din kan du jo høre med norrøna om de er villige til å fikse på hoftebeltet?? 

hm.. det var ikke dumt, kan jo maile dem og høre :) for er jo en drit god sekk ellers hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt overkill ut å bære 2-3kg i en 125liter, men det får så være.

Jeg har en Gossamer Mariposa og den har lite og lett hoftebelte som ikke sklir ned.
Jeg må jo si at også denne er overkill til 2-3 kg, men den sklir ikke ned med 13-14kg ihvertfall.
Den har egenvekt på 850gram og maksvekt 15kg, men det holder jo lenge på sommeren når man går med og har med mindre klær og tynnere/ lettere/ mindre alt mulig annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.10.2016 at 11.12, 7homas skrev:

Høres litt overkill ut å bære 2-3kg i en 125liter, men det får så være.

Jeg har en Gossamer Mariposa og den har lite og lett hoftebelte som ikke sklir ned.
Jeg må jo si at også denne er overkill til 2-3 kg, men den sklir ikke ned med 13-14kg ihvertfall.
Den har egenvekt på 850gram og maksvekt 15kg, men det holder jo lenge på sommeren når man går med og har med mindre klær og tynnere/ lettere/ mindre alt mulig annet.

jeg mente da dagstursekker når jeg bærer 2-3kg såklart, jeg har minst 10kg i min 125L sekk

Skal sjekke den ut, har 4 hunder som også kan hjelpe til med å bære, så får ofte ikke den kjempe store vekta på sekken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette problemet på en sekk jeg hadde før. Det løste jeg ved å sy på en hempe ute på hoftebeltet, omtrent midt på hoftekammen. Jeg tok så ut ei løkke på hoftebeltet som jeg hektet inn der før spenna. Da ble hele beltet kortere. Litt klønet forklart, men håper det var forståelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.