Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med fjellsport.no ?


nem

Anbefalte innlegg

Har prøvd i 6 dager å komme i kontakt med dem vedr. en vare jeg kjøpte som var feilmerket på nettsiden, uten hell. Tre e-poster og en melding på Facebook ubesvart. De har blitt treigere og treigere til å svare på e-post det siste året, men nå virker det som de bare har gitt opp. Jeg er en sånn som foretrekker å ta alle slike ting skriftlig, men må vel prøve å ringe dem i morgen. Helt håpløst, spesielt siden de reklamerer med at all e-post sendt før klokken 15:00 blir besvart samme dag.

Endret av Adrgha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett bort fra at de på mystisk vis har endt opp med en betydelig del av inntekten min de siste årene har jeg nesten utelukkende positiv erfaring med fjellsport. Når jeg skriver nesten så er det fordi en god del av produktbeskrivelsene deres ser ut som de er skrevet/oversatt av en dyslektisk versjon av Google Translate.

13 timer siden, Adrgha skrev:

Har prøvd i 6 dager å komme i kontakt med dem vedr. en vare jeg kjøpte som var feilmerket på nettsiden, uten hell. Tre e-poster og en melding på Facebook ubesvart. De har blitt treigere og treigere til å svare på e-post det siste året, men nå virker det som de bare har gitt opp. Jeg er en sånn som foretrekker å ta alle slike ting skriftlig, men må vel prøve å ringe dem i morgen. Helt håpløst, spesielt siden de reklamerer med at all e-post sendt før klokken 15:00 blir besvart samme dag.

Det høres ikke helt bra ut... Kan det ha noe med tiden på året å gjøre, tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra hvis de prioriterer slike ting ned. Jeg sendte dem epost 11. januar og spurte om når de regner med å få inn et telt. Det tok ca ett døgn å få svar, og så tok det halvannen time å få svar på oppfølgingsspørsmålet. Men det er jo snakk om et potensielt salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo pengene får man igjen når man sender i retur, men syns det noen ganger kan gå litt lang tid (>3 uker). En annen sak er når det står forventet leveringstid 7-10 virkedager, så burde de ha et system for å følge opp slike bestillinger med mail til kunden dersom et blir ytterligere ventetid. Er en smule irriterende når man selv må etterlyse en bestilling etter et par uker. Syns det er bedre å få vite om det er ytterligere forsinkelser enn å lure på om man har bitt glemt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar til slutt, på Facebook. De har lovet å ordne opp, så får vi se hvor lang tid det tar. E-postene står fortsatt som ubesvarte. 7 dager for å få kontakt er alt for lenge i dag.

Ser de har fått en del negative tilbakemeldinger på Facebooksiden de siste mnd. Håper de tar til seg kritikken og skjerper seg. Liker Fjellsport kjempegodt og har lagt igjen en nesten kvalmende mengde penger der de siste par årene, og det vil jeg gjerne fortsette med, for prisene og utvalget er nok noe av det beste vi har her til lands. 

Tipper de rett og slett har blitt for store for sitt eget beste på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Adrgha skrev:

Tipper de rett og slett har blitt for store for sitt eget beste på kort tid.

Eller, kanskje mer sannsynlig, har de økt kundegrunnlaget så mye gjennom organisk vekst og oppkjøp/fusjoner med andre, at de har utfordringer kapasitetsmessig. Det tar tid å ansette og lære opp gode medarbeidere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, litt mye trist lesing.
Har planer om å brenne av 15-20 000+ på friluftsutstyr i en sleng og tenkte Fjellsport.
Fler av varene er ikke på lager der og tar det såååå mye lengre tid enn de forespeiler samt har treg reklamasjon så får jeg tenke litt på saken.
Spesielt når jeg får 15% på samme varene i butikk her så begynner jeg å lure på om de 5% høyere rabatt fra Fjellsport er noe å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle tankegangen med å samle opp til et stort kjøp er død. Sjekk pris på det du skal ha på de forskjellige stedene. Porto er vanligvis så lite at det lønner seg å spre innkjøpene. Mange nettbutikker bryr seg like lite om kundene, som vi bryr oss om å beholde bra butikker.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter ikke med det samme inntrykket av at fjellsport er god på pris, som flere her har nevnt, jeg finner stort sett det fjellsport har billigere andre steder. 

Men, jeg har ikke hatt noe å utsette på kundeservice ved reklamasjon tidligere, og varer jeg har bestilt har kommet veldig raskt. Kan dog ikke huske om jeg har bestilt varer de ikke hadde på lager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tubbs said:

Hmmm, litt mye trist lesing.
Har planer om å brenne av 15-20 000+ på friluftsutstyr i en sleng og tenkte Fjellsport.
Fler av varene er ikke på lager der og tar det såååå mye lengre tid enn de forespeiler samt har treg reklamasjon så får jeg tenke litt på saken.
Spesielt når jeg får 15% på samme varene i butikk her så begynner jeg å lure på om de 5% høyere rabatt fra Fjellsport er noe å satse på.

Jeg tror du leser deg blind på at de misfornøyd skriker høyest. Jeg fikk mine produkter som jeg bestilte (ikke på lager) lenge før forventet leveringstid, og dette var midt i julestria. Ble forespeilet 2-3 uker, men ble sendt etter et par dager. Fikk også valg om å dele opp bestillingen og få tilsendt lagervarer umiddelbart og de andre så fort som mulig osv osv. Super opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over fra tråder i andre forum at det blir mest negative komenterer i en slik tråd.
De som får varene når de skal og topp service ved reklamasjon skriver sjeldent om det i etterkant.
Men jeg tar god service som en selvfølge og betaler heller litt mer i butikker som er kjent for dette :)
Eneste jeg savner her er en komentar fra en representant fra Fjellsport da en sak alltid har 2 sider :)
Har sett dette vært gjort på ett annet stort forum der representant fra firmaet tråden gjaldt kom på banen etter endel oppgulp.
Måten vedkommende forklarte og ordla seg på gjorde at ihvertfall jeg fikk tilbake troen på firmaet. Flere av oss har handlet der senere
og fått kjempeservice :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten positiv omtale:

Jeg bestilte en ting på tirsdag og den har ligget og ventet på posten siden onsdag ettermiddag. Bestilte også et par ting i går rundt lunsjtider, og pakken er estimert av posten til å komme i dag. Kjapt levert av FS og posten her på østlandet ihvertfall.

Har stortsett topp erfaringer rundt varer på/ikke på lager eller reklamasjon

Eneste store negative å utsette på dem er hvor stor andel av lønnen min de har stukket av med i år.. 😔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er utelukkende positiv, men det er tydelig at de har blitt for store fortere enn de klarer å følge opp på kundeservice-siden. I tillegg tror jeg de sliter litt med logistikksystemet. De har ikke full kontroll på bestillingsvarer. 

Har et godt eksempel på god kundeservice fra Fjellsport, selv om det tar litt lenger tid å få svar nå enn for et par år siden. For noen måneder siden delaminerte fruens Exped Synmat. Fjellsport sendte erstatning uten diskusjon med en gang. Returen sendte jeg etter å ha mottat det nye. 

På forrige tur delaminerte mitt Exped Downmat. Dette hadde jeg kjøpt hos Komplettfritid. Hos dem fikk jeg raskt svar men måtte sende underlaget til dem for vurdering av reklamasjon. De påstår så at de måtte sende det til importør for vurdering. Enden på visa er at jeg nå får nytt, men det tok to uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alle brukerne har positive opplevelser med Fjellsport og jeg ser ingen grunn til å kontakte fjellsport i så henseende. Folk får gjøre sine egne valg ut i fra de prisene de mener er best og handle det de vil hvor de vil og klage på de rette stedene om de ønsker det. Jeg finner det noe problematisk.

Brukeren @nem som startet tråden fikk svar samme dag som han laget posten her på forumet. Vedkommende var fornøyd.

I November i fjor postet @Adrgha at vedkommende anbefalte at man kontaktet fjellsport via facebook da de svarer mye kjappere der. Nå på onsdag sies av samme bruker @Adrgha at de ikke svarte på epost men at de svarte.. på facebook... OK - de svarte ikke på 7 dager på en epost, men så benytt rådet som er nevnt tidligere i denne tråden - ring med telefonen. Om firmaet kanskje hadde mye sykefravær den uken eller whatever - en god unnskyldning har de nok helt sikkert.

I november poster @zimwalker at det gies 25% til de som abbonerer på diverse blader. Da tenker jeg - at da er det kanskje ikke så nøye med den rabattkoden vi har? Fjellsport sa til meg i desember at de skulle redusere på rabattkodene - men at fjellforum var et unntak neste år (2017). Uansett har jeg blitt kontaktet av 2 medlemmer som mener at det er feil at vi promoterer ett firma på denne måten som vi gjør med fjellsport. Min tilbakemelding var at jeg ikke kunne be et firma fjerne et gode til våre medlemmer som ble/blir oppfattet som et gode. Men det er ikke tvil om hvem som tjener på dette.

Hensikten min med denne posten: 

  1. er å vise at slike "klagetråder" ofte har motsatt hensikt. Dvs de tjener som veldig god reklame for firmaet, om firmaet driver på en OK måte. 
  2. er å vise at slike rabattkoder som vi har der også kan være problematiske for et dugnadsdrevet entusiastforum. Jeg er rett og slett i tvil om det er noe vi bør fortsette med.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig setter jeg pris på rabattkoden vi får her, for den varig, de man får i diverse blader er flyktig. De finner man bare av og til, og man må jo ha tilgang til bladet også da. Når det gjelder tråden her syns jeg denne er like mye skrytetråd som klagetråd og jeg mener at Fjellsport er heldig som får tilbakemeldinger her. Den input de får her kan de bruke til å forbedre seg med, se hvor skoen trykker, for å opprettholde og mulig utvide sin markedsandel. Tror det er mange som handler rundt om kring som ikke er fornøyd med ting, men som ikke sier fra, men stemmer med bena/lommeboka (handler andre steder neste gang). I slik tilfeller får jo aldri selger vite hvor skoen trykker. Det får Fjellsport her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabattkoden er åpenbart et gode for oss. Uansett hvor man handler vil et svært lite mindretall være misfornøyd. Jeg er svært fornøyd, men kan brått bli misfornøyd, men det går helt sikkert i pluss for meg på sikt. Ikke tull med rabattkoden - den vil de fleste av oss beholde vil jeg tro. 

Endret av SnorreL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå fikk de en ripe i lakken her. Jeg har ventet siden i høst på å kjøpe det nye Rogen-teltet, fordi jeg ville handle hos Fjellsport. En ting er selvfølgelig rabatten, men ikke minst har jeg vært fornøyd med dem både på levering og reklamasjon. Her om dagen fikk jeg mail fra dem om at det nye teltet omsider var kommet inn på lager, hurra! Men nettsiden så litt suspekt ut, så jeg måtte ringe og sjekke om det virkelig kunne stemme. Fikk bekreftet at jo, nokså sikkert var det den nye utgaven. Så jeg bestilte, og var overlykkelig over at det mest sannsynlig ville nå frem til påsketuren, som jeg har fryktet for lenge nå.

I dag kom det. FEIL TELT selvfølgelig. :( Den gamle utgaven, som de har hatt på lager siden i høst og som jeg gjorde klinkende klart da jeg ringte og sjekket, at det skulle jeg ikke ha. %&%%$%&%$%%.

Så nå er jeg rimelig muggen og det ble en dårlig start på påskeferien, istedenfor første tur med nytt telt.

Men servicen var grei nok da jeg ringte, epost om at nytt ble sendt kom nesten før jeg hadde lagt på. Så jeg vil nok sikkert fortsette å handle der likevel, når den verste skuffelsen har gått over. Det er ikke alle butikker som ville gjort det, antagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Får dere bestilt hos Fjellsport for tiden? Har forsøkt siden i morges (jada, jeg sprakk igjen), men jeg får bare beskjed om at "Klarna Checkout is not responding" og så kommer jeg %&/%$% ikke videre. Har prøvd flere nettlesere også, uten at noe skjer, men nå syntes jeg det begynte å bli noen timer, rart at de ikke har lagt ut noe melding om det er hos dem problemet ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Miamaria said:

Får dere bestilt hos Fjellsport for tiden? Har forsøkt siden i morges (jada, jeg sprakk igjen), men jeg får bare beskjed om at "Klarna Checkout is not responding" og så kommer jeg %&/%$% ikke videre. Har prøvd flere nettlesere også, uten at noe skjer, men nå syntes jeg det begynte å bli noen timer, rart at de ikke har lagt ut noe melding om det er hos dem problemet ligger. 

har du forsøkt å kontakte dem på chat'en?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har gått meg hus forbi. 

Jeg bestiller gjerne varer fra de igjen men blir det en reklamasjonssak via dem igjen så går jeg rett til Klarna og får de til å fikse saken for meg, for ved reklamasjoner så er servicen helt crap :P 

Ser de har hatt noen endringer på sidene sine så kanskje de har litt problemer med sidene akkurat nå? De får vel fiksa det kjapt men de burde i så fall informere om dette på Facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.