Gå til innhold
Saraabeiramar

Tips för 4 dagar, sluten av oktober

Det er 657 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

jag ska skriva på svenska - hoppas vi förstår varandra. ;) 

Just nu planerar jag en kort tur från 26. till 30. oktober och är lite osäker vad som är roligast. Är sugen på fina DNT hytter (är hyttesamlare), höst och kanske snö, nordlys. 

Idé 1: Flyga till Tromsö, ta bussen till Snarbyeidet och vandra mellan Trollvassbu, Nonsbu och Blåkollkoia. Har varit där uppe tidigare i år, men det borde funka även på hösten, eller? 

Idé 2: Flyga till Trondheim, ta en leiebil och åka till DNT Ferslia hytte. Kanske en tur till Ångeltjönnhytta och över gränsen till Sverige. Har varit i Trondheim tidigare men inte där i fjällen. Är det ett attraktivt område som är värt att besöka? 

Hade även tänkt på Finnskogen, men där är det väl fortfarande älgjakt... Hade även lust på lite kyligare klimat. Om det snöar redan, så är det inget problem. Har truger (snöskor)... snökvalitén för att åka skidor har man väl ingenstans så tidigt på hösten. 

tack för tips, inspiration och hjälp! :) 

Endret av Saraabeiramar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planera för snö i Tromsø vid den tiden. Tänk också på att nysnö och vind kan göra det svårframkomligt på bara några timmar, så god utrustning och koll på väderprognosen rekommenderas. Tycker du om snöpuls, korta dagar och ett rå-fuktigt klimat kan då få en riktigt fin tur :) Vi kanske ses på fjället ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 657 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Ullski
      Heisann!
      Da er nødvendig utstyr kjøpt inn, og jeg har endelig overtalt fruen til å være med på en tur med et par overnattinger. Vi flytter fra Bergen til Lillehammer for å studere i begynnelsen av august og har begynt å se litt på områder i noenlunde nærhet.
      Jeg fant denne rundturen i Rondane: Skjult lenke - logg inn for å se den og synes den så veldig fin ut med tanke på lengde og terreng.
      Noen som har erfaringer med dette området? Noe vi bør være obs på?
      Takk for all hjelp på forhånd
    • Av UTE avdelingen
      Gautefallheia midtsommers. Ørret, knott og vakkert landskap. Godt å ha telt når knotten herjer!
    • Av Kim HLT
      Hei, fjellfolk! 
      Jeg og gamlefar pratet lenge om en tur over Hardangervidda, desverre ble han brått syk og gikk bort før vi fikk realisert dette. Av oss to var det definitivt han som var mest turvant,men med én uke barnefri, har jeg bestemt meg for en fire/femdagers vandring i uke 27. Jeg har kommet så langt at jeg har konkludert med at Finse er et fint sted å starte i fra, men her kommer første spørsmål; hvor vil dere anbefale at ferden går videre om man har som utgangspunkt at jeg ikke skal overnatte i noen hytter og at jeg bør være på et tog til Bergen i fra hvor som helst fire/fem dager etter oppstart.
      Det andre spørsmålet er Hva er det jeg absolutt bør ha med meg som jeg nesten helt sikkert ikke har tenkt på? 

Med vennlig hilsen Kim.
    • Av Dom
      Etter man begynner å bli ferdig med semesteret, får man litt mer tid for andre ting. Derfor hadde det kanskje vært deilig å stikke langt bort fra det samme hverdags rutinen.
      Hvis det er noen her som forstår meg, som vil bare pakke sekken og dra tidlig til fjellene og utfordre seg. Så inviterer jeg gjerne dere til å være med meg. 
      Jeg leter etter engasjerte og tiltalende personer som ville være med. Eller om jeg kunne være med dere, hadde også vært fint. For eneste jeg vil, er å stikke bort fra den hverdagens rutine. 
      Jeg er 18 år gammel, og har stor interesse for friluftsliv og realfag, mer spesifikt geologi og fysikk. 

• Av Līva Izaka
      Hei alle sammen! Det kommer mine venner på besøk fra 4.-7. mai og de ønsker å oppleve Norge og bruke tiden på fjellturer til fots eller truger. Bor i Trondheim og skal reise til Innerdalen/Oppdal/Sunndal. Kanskje er det noen tur med fløtt utsikt som ikke trengs ski? Ellers andre muligheter i område? Takk!
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.