Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode sko for vonde føtter


HildeA

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er plaget med vonde føtter, artrose i tær, noe hallux vallgus og vonde akilleser, nekter å la dette stoppe meg fra å gå i fjellet, men trenger tips om gode fjellsko. Jeg har, per i dag, Alpha Bever Gueen GTX, de er fenomenale på støtte og feste, men er noe tunge og sålen gir lite demping. Jeg trenger sko med god gripeevne, god støtte i anklene og med noe demping. Det er lett å gå seg vill i tester og merker, derfor spør jeg her, kan jo hende noen har de samme utfordringene med føttene som meg :-) Jeg er godt fornøyd med Altra som treningssko, de har fenomenal demping, men holder ikke til lengre turer da de gir liten støtte. Ser fem til å høre dra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å gi tips om sko til andre, det er så individuelt hva som passer, og man må bruke skoene en tid for å finne ut om de er de riktige for akkurat mine føtter. Heldigvis har flere butikker en måneds prøvetid - du kan bruke skoene så mye du vil i 30 dager, og hvis du ikke er fornøyd kan du bytte dem i en annen modell. Jeg vet at XXL og G-sport har en slik fornøyd-garanti. Jeg brukte det tilbudet på et skopar en gang, gikk tilbake til XXL med skoene etter et par uker og fikk byttet uten problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer tro på riktige innleggssåler enn på selve skoen. Alle sko oppleves forskjellig på de forskjellige føtter. Viktigst er om skoen samsvarer med din fot (høy/lav vrist - bred/smal fot). Og prøv sko med såler tilpasset din fot. 

Når jeg ga meg ut på prøve- og feilemetoden på skosåler, fikk jeg et nytt liv. Fått påvist kronisk bursitt i begge føttene nå. Men med riktige såler kan jeg endelig gå i fjellet igjen. Til og med de gamle skoa jeg var på vei til å kaste, kan fint brukes nå pga riktige såler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bjørn J skrev:

Det er vanskelig å gi tips om sko til andre, det er så individuelt hva som passer, og man må bruke skoene en tid for å finne ut om de er de riktige for akkurat mine føtter. Heldigvis har flere butikker en måneds prøvetid - du kan bruke skoene så mye du vil i 30 dager, og hvis du ikke er fornøyd kan du bytte dem i en annen modell. Jeg vet at XXL og G-sport har en slik fornøyd-garanti. Jeg brukte det tilbudet på et skopar en gang, gikk tilbake til XXL med skoene etter et par uker og fikk byttet uten problem.

Det visste jeg faktisk ikke, meget nyttig 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.