Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellduk trek - poncho


Utpåfisketur

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er ikkje særlig glad i regnklede og tenker derfor på å kjøpe ein slik ; 

http://www.helsport.no/fjellduk-trek

Treng litt hjelp her så sett stor pris på innspel om dette er eit greit kjøp som erstatning til regnklede. Positive og negative erfaringa.

Vil bli brukt i alt fra fisketurer til fjellet. Ikkje i ekstreme vær situasjoner, men ein veit jo aldri kva som gjøyme seg "bak neste dal"

Har brukt fjellrevens poncho på fisketur, og likte det godt, men skulle hatt ein større ein  som dekka både sekk og megsjølv betre! 

Alle svar settast veldig stor pris på, håper eg posta denne på riktig plass! 

 

Mvh, Pål Ivar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt den som heter pro i mange år på fjellet og ellers, og det fungerer fint. Luftig og behagelig og enkelt, men blafrer litt når det blåser. Husk at den ikke er helt tett brukt som poncho, min har vært hos helsport for å fjerne glidelåser. Har planer om å bestille en ny en snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fjellduken er bra -- for all del. Mange har brukt den i mange år, og det er vel ikke så mye å klage på, når alt kommer til alt.

Men(!), den veier over et halvt tonn kilo, og koster helt latterlig mye; kr 1 250,-.

Som alternativ, kan du se på 3F UL Gears poncho: 15 denier silnylon, potte tett, like stor som fjellduken, veier langt under halvparten (<200 g) og koster... 176 kroner levert på ditt lokale postkontor. I tillegg har den skikkelige tie-outs for bruk som tarp og kommer i kledelige nødfarger.

Funker som regnponcho, teltunderlag, nødbivy, og le for vind og regn i pauser. Jeg elsker det.

Sa jeg at den kostet 176 kroner? Og at den veier under 200 gram? Og er helt fantastisk?

Ikke tenk på det en gang. Bare løp og kjøp. Kjøp to, kjøp fem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, pahatlem skrev:

Hei!



Ikke tenk på det en gang. Bare løp og kjøp. Kjøp to, kjøp fem.

Haha det skulle eg gjerne gjort men kjøpte fjellreven sin for nokre veke sia og dei er ganske like. Sett bort fra at fjellreven sin er dyrare, tyngre og uten like mange funksjoner..  Jaja..! Takk for flott innspel! 

 

Hei Roy! Veit du om denne rommet en 105 liter sekk? Det er andre som   har anbefalt den ponchoen, og igjen ser eg eit billigare og betre alternativ enn fjellreven sin.. Akkja!

Lika svært godt at den har ermer, det er noko eg savna på fjellreven sin poncho og noko eg vil ha på den neste. 

Hei igjen,qwer993

Ser helsport skriv 

"Armene festes med glidelås som sikrer at vann ikke trekker inn i duken, samtidig som den hindrer armene fra å gli ned"

Kan dei ha oppgradert glidlåsen, eller sa dei det same når du kjøpte din?

 

Takk for alle svar so longt! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Utpåfisketur skrev:

Haha det skulle eg gjerne gjort men kjøpte fjellreven sin for nokre veke sia og dei er ganske like. Sett bort fra at fjellreven sin er dyrare, tyngre og uten like mange funksjoner..  Jaja..! Takk for flott innspel! 

 

Hei Roy! Veit du om denne rommet en 105 liter sekk? Det er andre som   har anbefalt den ponchoen, og igjen ser eg eit billigare og betre alternativ enn fjellreven sin.. Akkja!

Lika svært godt at den har ermer, det er noko eg savna på fjellreven sin poncho og noko eg vil ha på den neste. 

Hei igjen,qwer993

Ser helsport skriv 

"Armene festes med glidelås som sikrer at vann ikke trekker inn i duken, samtidig som den hindrer armene fra å gli ned"

Kan dei ha oppgradert glidlåsen, eller sa dei det same når du kjøpte din?

 

Takk for alle svar so longt! :)

 

Det vet jeg ikke. Det ligger en klaff over glidelåsen, men glidelåsen i seg selv er ikke tett. Armene er heller ikke det største problemet, men rygg og nakke. Om du finner mer info post gjerne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.