Gå til innhold
  • Bli medlem

Suunto core all black


Kr1stian

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er på jakt etter en klokke som tåler en støyt eller to. 

Har sett en del på suunto sine klokker, som virker veldig fine. 

Kunne godt tenkt meg en klokke med bluetooth mulighet , men det er ikke noe krav. 

Har sett litt på denne modellen i fra suunto. 

http://www.milrab.no/suunto-core-klokke-all-black/cat-p/c/p4603130

Noen som har noen forslag med tanke på hvilken klokke jeg burde velge ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

Hei, jeg har brukt Suunto Core i mange år. Den første var all black, men jeg byttet til en med lys skive og kant. Grunnen er minuset med klokka etter min erfaring: Bruken i mørket. Klokka har baklys som ikke er god etter min mening. Tall og bokstaver blir vanskelig å se. Ellers er jeg veldig fornøyd med Suunto Core.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slo lenge et godt slag for Suunto sine klokker, men nå har jeg brukt Garmin i 2 uker og kommer aldri til å snu meg tilbake. 

Om budsjettet ditt tillater det ville jeg gått for en Garmin Fenix 3 Sapphire HR klokke, der har du en fantastisk kombinasjon mellom turklokke og hverdagsklokke. Har GPS, kompass, navigasjon(Skriv inn koordinater), bluetooth, vær, pulsmåler og masse annet. For ikke å glemme at klokken sitt utseende (urskiven) kan endres i fler hundre forskjellige stiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt Suunto Core i noen år nå,å må si meg enig i at  bakgrunnsbelysningen er elendig.Brukt klokka på jobb og fritid å den tåler virkelig juling.

Eneste minuset jeg har om enn så lite er , ringen som holder på plass reima etter låsen ryker fort.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kjøpte meg Suunto Traverse Alpha Stealth var generelt veldig fornøyd men så mer på Fenix 3 HR at den så litt bedre ut i det man hadde på skjermen. Byttet til Fenix 3 HR Sapphire og brukte den 3 dager før jeg oppdaget hvorfor hodepine og verking i armen plutselig kom. HR monitoren klemmer på en nerve som man har i armen å følte at klokka egentlig ga akkurat det samme som Suunto sin Traverse bare litt pros and cons til forskjell. Men å gå med en klokke som ga meg smerte var uaktuelt så jeg har nå byttet tilbake til Sunnto igjen. Fenix 3 HR Sapphire er sikkert bra den men synes nok Suunto'en gir mer for en tur person. Skal du bruke den til trening osv så er Garmin bedre, men Suunto kan gi deg samme info bortsett fra søvnaktivitet, noe som er unøyaktig uansett om du sover sammen med noen. 

Fenix: Vond å ha på over en hel dag (for meg iallefall som er tynn i håndleddet)
Litt mindre batteri tid enn suunto opplever jeg om du ikke lar dem stå helt i standby hele tiden. Garmin oppgir lengre batteritid men stemmer nok ikke helt.
Appen for IOS/Android er kjempefin treningsmessig.

Suunto Traverse: Bedre å ha på. Reima føles også mye mer behagelig, iallefall med NATO strap som er på Alpha Stealth
Enklere UI for POI(Point of interrest) om du skal navigere mot hytter, fiskevann, teltplasser etc. 
Høydemetern er mer presis, du kan ved enhver tid synce den med ALTIFUSE (GPS/Barometer beregning/sammenlingning for best resultat).
Appen er fokusert mot Tur / ruter osv.
Ladern er litt enklere. 
Klokka tåler alt: https://www.youtube.com/watch?v=zyHDPkPerHA

Dette er bare personlig erfaring, andre kan oppleve helt andre forskjeller ettersom hva dem ønsker ut av klokka. 

For meg var det enkelt, Suunto sin versjon gir meg alt jeg trenger på til turbruk, fiske, kano, navigering mot fiskevanna i tåke osv. 

Jeg kjøpte og fikk prøve begge to hos Milrab.no - kan melde ekstremt god kundeservice og behjelpelige folk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Suunto og Garmin er gode klokker. Har selv en Garmin Fenix 3 HR Saphire og har aldri opplevd ubehageliheter som @kmgrime henviser til, jeg har også veldige tynne håndledd. Fenix 3 gir også navigering på GPX ruter. Den kan også gps tracke en hel dag i strekk så batteriet er bra. For tiden kommer både Garmin og Suunto med nye modeller nå så ville kanskje ventet litt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv suunto traverse alpha forrige uke. Og jeg må si at den er veldig behagelig å ha på armen. Har som andre sammenliknet med Fenix 3. Men jeg syns suunto klokka ser bedre ut, og at det at den skal tåle mer taler til dens fordel. Jeg tenkte mest på tur funksjoner og lite på treningsstudioet da jeg tok mitt valg. Så langt har jeg ingenting å klage på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for Suunto Ambit jeg, da. Alle funksjonene du trenger og litt til. Mulig du får Ambit2 til en god pris nå om dagen, men den er uten bluetooth. Tror ikke du kommer til å lide av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Suunto, men har tilsvarende klokke fra Garmin. Skal ikke prøve å overtale deg til å kjøpe det ene eller andre ettersom jeg bare har prøvd en av de. Men jeg er ihvertfall knallfornøyd med min Fenix 3 HR. Hadde tidligere Fenix 3 uten HR, og har også lurt halve slekta til å kjøpe samme klokke. Har tålt masse juling i to år nå, og alt funker like fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.