Gå til innhold
  • Bli medlem

Norønna recon dress


turthomas

Anbefalte innlegg

Annonse

Har denne. Veldig fornøyd med lommer, snitt osv. Men den er tung og dyr. For min del blir den brukt til de våte litt kalde vår/høstturene. Når det gjelder kalde vinterturer så bruker jeg bukse og noe som puster bedre på toppen. Bruker en Fjellreven Sarek anorakk f.eks.

Ulempen er som sagt at den tar stor plass, GOre tex puster dårlig og er dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig kjøpt denne og er foreløpig godt fornøyd. Det skal sies at jeg har tilgode å teste buksa.

Fikk den på tilbud på XXL til 6600,- for hele dressen. Da synes jeg det var greit nok.

Men jeg tillater meg å stille et spørsmål til angående denne dressen. På innsiden av "bremmen" på hetta er det borrelås.. Hva er funksjonen bak denne? Klarer ikke å forstå hva den skal brukes til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke pelskanten på sidene til Norrøna lenger. De hadde før. Og ja, det var/er tilleggsutstyr. Hvordan det er med bukseselene vet jeg ikke. De var standard på mine Recon bukser, men jeg har en gammel utgave. Det er flere detaljer som er annerledes på den.

Endret av Larix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det kan bli vrient å få kjøpt Norrøna sin pelskant. Jeg googlet litt og fant dette: https://www.norrona.com/en-GB/Corporate-Social-Responsibility/Products/Stop-using-fur-in-our-products/ - Altså har de sluttet produksjonen av dette ekstrautstyret.

Det nærmeste jeg fant i nettbutikker er dette: http://www.platousport.com/display.aspx?menuid=-5000&prodid=798241 - Der ser man i hvert fall hvordan den ser ut.

Jeg ser Bergans har en pelskant med borrelåsfeste, det kan jo være den passer? Eventuelt så kan den kanskje modifiseres. Den er i fuskepels i motsetning til den Norrøna hadde som var i coyotepels https://www.bergans.com/catalog/accessories/fur-attachment/Fur-Attachment_Pelskant.

 

Angående bukseseler så har jeg erfaring med tre Norrønabukser med selefeste, inkludert Recon. Bukseseler har vært ekstrautstyr på alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne recon-buksa noe å gå for hvis man trenger ei solid skallbukse i ruskevær? Må tåle vandring gjennom kratt og ur, tåle å sitte på steiner og i lyng. Eller er dette noe jeg burde forvente av andre skallplagg også? Gore tex, ecoshell, dermizax osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ViktorS skrev:

Er denne recon-buksa noe å gå for hvis man trenger ei solid skallbukse i ruskevær? Må tåle vandring gjennom kratt og ur, tåle å sitte på steiner og i lyng. Eller er dette noe jeg burde forvente av andre skallplagg også? Gore tex, ecoshell, dermizax osv ?

Hmm, den koster litt den buksa og det har jo vært diskutert en del hvorvidt Norrøna prioriterer fine farger fremfor kvalitet eller ei de senere år.. @Henrik har hatt en dårlig opplevelse med sin Reconbukse, kanskje han vil si noe om det?

Jeg har omtrent ikke brukt mi Reconbukse. Den er egentlig et resultat av at jeg oppgraderte etter en reklamasjon på ei Finnskogen GTXbuske som ikke tålte å bli brukt.. Den turbuksa jeg bruker aller mest er ei Norrøna Finnskogen GTX (forrige modell). Den har holdt et par år med flittig bruk og jeg er storfornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig fan av fjellreven sine klær... og har sett mye på keb eco shell bukse både med og uten seler(høy/lav modell). Har jakka i denne serien nå og er veldig fornøyd foreløpig. Men er nødt til å ha ei bukse som tåler juling! Mine g1000-bukser er jo udødelige... har ramlet på skarpe steiner og knotet rundt i kratt og altmulig uten å være bekymret for plagget.  Skjønner at ett skallplagg ikke er av samme kaliber, men må ha noe som holder til normalt hardt bruk, hele året. Men mest som ei slags regnbukse i ruskevær, som takler bruken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.