Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker råd ifht ev kjøp av en av disse: "Exped black ice 45" vs Arcteryx alpha fl45 backpack"

Vurderer å kjøpe en ny klatresekk. Har brukt en enkel eaglesekk (35 liter kjøpt på coop) på kortere turer grunnet lav pris og lav vekt og en gammel patagoniasekk på 1,5 kg. Eaglesekken er litt liten, begynner å revne da jeg laster den for hardt. Ser etter en sekk som har lav vekt, gjerne på noe bekostning av komfort, er pålitelig og holder for mange møter med fjell og stein. I fjor var vi ved Gyklingvannet ved Innerdalstårnet og pakket for flere netter. Da gikk vi opp med hver vår tungsekk med alt utstyr for overnatting pluss kiler, tau etc. Hade da en storsekk 110 liter og  patagoniasekken på 45 liter som andresekk/ klatresekk og mat og vann) Siden har jeg kikket etter gram... Målet er å få en sekk som er stor nokk for klatreutstyr pluss vann og matboks og lett nokk til å ligge under lokket på en storsekk under lengre turer. Den skal og være praktisk i fjellveggen. 

Funnet disse to sekkene som kan være aktuelle. Er det noen klatrere på fjellforum som har erfaring av disse eller noen annen i samme størrelse og lave vekt? Er det stor forskjell i kvalitet? Ser at arcteryxsekken virker litt mindre (er kun45 liter når den overpakkes...) Er det av praktisk betydning?

mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.