Gå til innhold
  • Bli medlem

Høsten nærmer seg!


Isak Knutsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Fine kantareller.

Jeg henter også en del kantareller og bruker ofte kano for å finne dem. Da når jeg steder der andre "soppjegere" ikke kommer til. 

Når jeg ser matprogrammer på tv hvor kjendiskokkene bruker kantarell så er det vanlig at de bare tømmer dem rett i steikepanna og så er de ferdige på en - to - tre. Min erfaring er at hvis du legger kantareller i en varm stekepanne så går det bare et par minutter og så er panna halvfull av vann. Derfor pleier jeg å koke ut vannet av soppen først og når det er kokt bort så tilsette smør og de andre ingrediensene som skal til. Hva er din erfaring og hvordan tilbereder du kantarellen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, REs skrev:

Fine kantareller.

Jeg henter også en del kantareller og bruker ofte kano for å finne dem. Da når jeg steder der andre "soppjegere" ikke kommer til. 

Når jeg ser matprogrammer på tv hvor kjendiskokkene bruker kantarell så er det vanlig at de bare tømmer dem rett i steikepanna og så er de ferdige på en - to - tre. Min erfaring er at hvis du legger kantareller i en varm stekepanne så går det bare et par minutter og så er panna halvfull av vann. Derfor pleier jeg å koke ut vannet av soppen først og når det er kokt bort så tilsette smør og de andre ingrediensene som skal til. Hva er din erfaring og hvordan tilbereder du kantarellen?

Denne gangen stekte jeg først kantarellene på svak varme slik at vannet går ut av dem og fordamper oppi panna. Så setter jeg på sterkere varme til de er ferdige, da er de sprøe og gode, i denne fasen kan jeg tilsette smør og krydder. På denne turen ble kantarellene bare spist som snacks rett fra panna, men det er også veldig godt å ha dem på skiven eller som tilbehør til middagen. Kantareller er nydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.