Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans helium Pro 40


Lar5

Anbefalte innlegg

Bergans rondane sekken på 65l ble ofte slarkete på ryggen grunnet for lite innhold. Da spesielt lokket som ikke har justering, og remmene som skal stramme det sitter for høyt på sekken..

Så da ble det sekke jakt..  Bergans rondane 46l ble vurdert, det som talte i mot vår lokket, igjen.. 1400kr på gmax

Så på bergans Skarstind 40l men hoftebelte på den var tynt og enkelt, selv om oppbyggingen rundt bæresystemet og ryggen virka mere solid ellers. Og den virka liten til og være 40l. 900kr på xxl

Så også på norønna Trollveggen40l Denne var enkel i oppbyggingen og mye løsninger jeg ikke hadde sansen for, metall kroker som skal trærs inni en løkke som låsing på alle punkter unntat hofte/brystreima. Sikkert en solid løsning men. Stramming på hoftebeltet går også feil vei, man må dra bakover. Mye bedre når man kan ta tak i en reim på hver side og dra fremover, som på bergans sekkene. Trollveggen 40l er vel utgående og selges på xxl til 1250kr. Den nye Trollveggen 45l har vanlige spenner og ser bedre ut på bilder i alle fall.

Bergans helium kikka jeg på, like ikke at sekken ikke hadde skikkelige reimer til og hjelpe glidelåsåpningen i front. 1600kr(?)

 

Så da havna man på den nye, såpass ny at jeg ikke finner den på bergans sine sider, Helium pro 40. Denne hadde bra hoftebelte, med mere polstring en rondane sekken, Man kan dra pulk med den.. Den har reimer for og komprimere sekken i sidene, løkker for oppheng av ski/klatreøkser. Justerbart lokk(klips foran/bak) 3 rom i lokket, en innvendig lomme foran på sekken, Oppheng OG lomme til drikkesystem. Og en ganske stor utvendig lomme foran. Det den mangler er sidelommer og lomme på hoftebeltet. Sidelommer bruker jeg sjeldent på rondane sekken. Og hoftebelte lomme kan kjøpes løst. Og den veier 1200gram. 2000kr på gmax (partikjøp står det) 55l koster 2200. 

Satser på en liten test i morgen og kansje en lengre tur til helga om det ikke blir drittvær..

DSC_0829.JPG

DSC_0828.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.