Gå til innhold
  • Bli medlem

Turbukse til allsidig bruk


knaggen84

Anbefalte innlegg

Hei

Setter pris på gode råd her. Har ikke peiling på dette området selv. 

Har nå kjøpt meg en turbukse på XXL. Men lurer litt på om den hverken er fugl eller fisk. Hva behøver jeg egentlig for å ha en grei utrustning for _lette_ turer ut? Jeg er egentlig et bymenneske, og reker ikke akkurat i fjellet hver helg. Men det er en gjenganger at jeg mangler en slags turbukse å ha på meg når aktiviteter skal skje utendørs (les: småbarn). Hender jo også en gang iblant at vi er stasjonert på en hytte. Burde jeg heller kjøpt en bukse i bomull for sen-vår/sommer/tidlig-høst og en vanntett goretex bukse for sen-høst/vinter/tidlig-vår? Eller vil antakeligvis denne buksen dekke mine behov?

Om man tar utgangspunkt i at jeg har 0 utebukser/turbukser fra før av. Er dette et kurant førstevalg? Eller burde jeg kjøpt to bukser for forskjellig bruk?

https://www.xxl.no/lundhags-avhu-pant-turbukse-herre/p/1087426_4_style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for overveldende god respons! 

Et bonusspørsmål:
Denne Lundhags buksen har stretchmateriale langs hele baken og deler av bakside lår. Er dette dumt med tanke på hvor vannbestandig den blir? Bør man heller gå for en bukse uten stretch her? (Dette blir gjerne en fordel/ulempe avveining mellom hvor vanntett og hvor god ventilasjon/bevegelighet)

Endret av knaggen84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Avhu er en smalere variant av Traverse som jeg to av. Det er ikke fordi den ene er utslitt jeg har to, det er fordi det er bra bukser. Funker supert vår, sommer og høst. Er ikke vanntett, så når det er regn må du ha regnbukse utenpå.

Du vil garantert oppleve mer tørrvær enn regn, så dette er rett type bukse. Selv har jeg aldri brukt Gore Tex bukser vår sommer og høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buksen kommer aldri til å bli vannbestandig. Som sagt tidligere kan du pakke med deg en overtrekksbukse hvis du forventer regn. Litt regn tåler jo alle bukser.

Jeg bruker vanligvis å pakke med meg denne: https://www.xxl.no/bergans-super-lett-pant-skallbukse-herre/p/1079908_1_style

Endret av kvitknekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.