Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS som er enkel i bruk


magnusrm

Anbefalte innlegg

Hei, har fått i oppdrag av en bekjent som er veldig lite teknisk å finne en GPS til han.

Hovedkrav er at den skal være enkel i bruk, og jeg antar de fleste GPSer nå har tilsvarende funksjoner for sporing av ruter osv. Jeg tviler på at han trenger å planlegge så mye hvor han skal, siden han hovedsaklig bruker den ifbm jakt, der han går med hunden. Det hadde selvsagt vært bra å enkelt kunne ta ut GPX filer for at han kan vise rutene sine osv.

Har googlet litt, men finner ikke så mange oppdaterte tester.

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eTrex 10 er fin og dekker mine behov. Om den er billig er subjektivt (jeg synes alle disse navigatorene er veldig dyre), men prisen er overkommelig. Den bør gå an å finne brukt. Den har skuffende lite lagringsminne (selv kun til sporlogger), så belag deg på å måtte hente ut og fjerne filer for å frigjøre plass i ny og ne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært igjennom samme vurderinger selv. Min gamle "hunde-gps" har sluttet å virke, og jeg brukte den uansett kun som vanlig tur-GPS. Min enkle research konkluderte med etrex20x eller etrex30x. Noen hundrelapper i forskjell på de to, høydemåler og kompass på den siste (unødvendig for de fleste vil jeg tro).

Det som er viktig for meg er å kunne få så detaljert kart som mulig. Så jeg kjøpte det mest detaljerte kartet i tillegg (TOPO Norway premium). Men jeg er usikker på om det krever ekstra minnekort i tillegg. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Når du ikke vet mer om hvordan skal brukes, utover sporing, da holder det med billigste type Garmin. Og på alle enhetene har mulighet for overføring til pc, så han kan vise hvor han har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.