Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsikring og kursing for guiding


Jensdd

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ett ønske om å starte ett enkeltpersonsforetak for å drive med guiding. Idèn har jeg fått av alle henvendelser jeg har fått om guiding, både fra kjentfolk og turister.

Jeg har vegret meg og ikke vært interessert i å guide folk hvor jeg ikke kjenner til tidligere erfaringer og fysisk form med tanke på ansvaret man har ovenfor de man har med seg. Jeg har hatt mange turer hvor jeg har hatt med familie og venner. Jeg merket fort at dette er noe jeg trivdes med og kunne drevet mer med. Hovedsakelig vil det være fotturer og båt. På lang sikt ønsker jeg også å starte med guiding i fjellet på vinterstid.

Før jeg setter hjulene i gang ønsker jeg å undersøke litt angående kursing og forsikring. 

Jeg har aktivt drevet med friluftsliv de siste årene og har opparbeidet meg god kunnskap rundt dette, men ett videregående kurs om førstehjelp i fjellet er nødvendig. Har googlet å sett etter kurs og forsikring men sliter med å finne svar.

Derfor har jeg henvendt meg her og lurer på om noen vet av forsikringsselskap som kan tilby en forsikring som kan forsikre de man har med seg på tur og om det er noen som leverer slike førstehjelpskurs, helst i Nord Norge.

På forhånd takk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok vurdert et AS fordi enkeltpersonforetak er en organisasjonsform hvor en fysisk person står ansvarlig for en næringsvirksomhet. Det betyr at han eller hun har fullt økonomisk ansvar for virksomhetens gjeld og forpliktelser. Det er mulig du har vurdert denne risikoen, jeg valgte AS for å redusere risiko. Hvis du ikke har drevet eget firma før, så pass nøye på alle frister og dokumenter som skal inn t Altinn og til kemneren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.