Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekspedisjon til Kirgistan


Anbefalte innlegg

Søker etter noen fjellerfarne folk som vil være med til Kirgistan i hovedsak for å klatre Peak Pobeda. Er åpenbart i planleggingsfasen men tenkte å bestige Khan Tengri først, deretter klatre Peak Pobeda. Da er man godt akklimatisert til den betydelig mer utfordrene Peak Pobeda. Vi betaler for en pakkeløsning som inkluderer transport fra flyplass, overnatting på hotel, helikopter tur til base camp osv, deretter er vi på egenhånd. Jeg har også vurdert Ama Dablam, men det virket som det kan bli mer komplisert med en privat ekspedisjon pga blant annet plassmangel i campene og det at man må ha med kjentmann på fjellet. Jeg er åpen for forslag om lignende turer. Det er viktig at potensielle deltagere har erfaring med fjell over 6000m og driver med teknisk klatring. Hører gjerne fra folk som har vært på Peak Pobeda om tips og erfaringer. Tenker en gruppe på 3 er optimalt.

Mvh Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vilket år och säsong siktar du på? Är sugen på revansch (allra helst som vinterbestigning) då jag drog på mig feber och sjukdom sist jag var där, vilket slutade med att vi inte ens gjorde ett halvdant försök på Pobeda. Har planerat att åka tillbaka någon gång i framtiden men som tvåbarnsfar till småbårn är det svårt att hinna med månadslånga klätterresor. :)

large.gallery_13472_266_2458521.jpg.6c40

Pobeda BC, Khan Tengri kan ses högst upp i högra hörnet.

Endret av soderkisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Basecamp på Inylchek glacier er åpen fra starten av juli til slutten av august, så jeg tenkte å sette av rundt 4 uker i denne perioden i 2017. 2 uker til khan Tengri og en uke eller mindre på Peak Pobeda(siden man allerede er akklimatisert). Så har man mye ekstra dager ved dårlig vær, noe jeg hører det er veldig mye av. Har vært i kontakt med en amerikaner jeg ble kjent med på Denali, og han var veldig interessert. Han er en dyktig isklatrer med god høydeerfaring. Bor du i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.