Gå til innhold
  • Bli medlem

Regnklær til aktiv ung dame


Røyskatta

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha anbefalinger på regnklær til ei som begynner på friluftslinje, det blir mye ute og på nordvestlandet..

Veit det kan bli klamt med klær som har utvendig belegg, men veit og at det er 100% tett.

Trelags skall er jo svindyrt, men er det det verdt det likevel I lengden?

Kom med forslag, må handle snarest..!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Når kriteriene er nordvestlandet, friluftslinje samt (selvfølgelig) mye ute ville jeg ikke ha tenkt Bergans Superlight. Da ville jeg gått for noe litt mer hardført og 3 lags. Samboer har Superlight i både bukse og jakke og er godt fornøyd med det til sitt bruk (vandringer vår, sommer, høst med fokus på lett vekt).
Jeg har skalltøy fra en rekke førskjellige produsenter av ventilerende tekstiler GoreTex (Arc'teryx, Norrøna), Dermizax (Bergans), H2No (Patagonia), Hydroshell Elite (Berghaus) og Cutan (Klättermusen).
Men, som sagt, jeg ville heller ha anbefalt 3 lags skalltøy med enten Dermizax eller GoreTex e.l.. Husk også på at aspektet som hette med god brem og innstrammingmulighet samt generøs lufting under armer er sentralt. Lengde på jakken samt vekt er også greit å ha tenkt igjennom alt etter bruksområde.

For å anbefale et sett ville det vært fint å få høre noe om aktivitetene som skal bedrives. Da er det lettere å gi spesifikke råd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.