Gå til innhold
Bjanyg

Større gryte/kjele til Trangia 25

Det er 694 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til større gryte/kjele som passer ned i Trangia 25? 

Har denne: Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Blaser skrev:

noe slik kanskje ?

Skjult lenke - logg inn for å se den

Blir nok alt for vid denne. Hele trangiasettet går oppi denne gryta.

Eller missforstår jeg dette? Passer den oppå der panna bruker å stå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror den passer der  panna skal stå.

se link

Skjult lenke - logg inn for å se den

Lägerkittel 4,5 liter i aluminium med lock och hänkel. Passar till Trangia­köken i serie 25. Vikt 530 g. Mått: Ø240 mm x H130 mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 694 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av pejourdan
      Heisann!
      Skal kjøpe ny kjele til gassbrenneren, men har sett på denne som et alternativ: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Primærbruk blir å koke vann, men ser fordelen av å kunne lage mat i karet. Ulempen er at jeg ikke kan koke kaffe.
      Vekten betyr en del, turene er for det meste helgeturer med familien.
      Noen andre ulemper med å velge kar framfor kjele?
    • Av anders panders
      No før vinteren rensa eg og skrudde litt på Trangia X2 multifuel brennaren min, og klønete som eg er klarte eg å miste mutteren som halde brennernåla, eller "spindelen" på plass. Brennaren funkar fint uten, men eg tør ikkje lenger ha den inne i teltet pga frykt for bensinlekasje. Etter å ha finkjemma internett for reservedelar, har eg enda ikkje funne noko informasjon på akkurat denne mutteren.
      Men, X2 er jo i grunn berre ein Primus Omnifuel som har blitt modifisert til å passe ein Trangia. Og sida spindelen på X2 er der ventilen er på ein Omnifuel, burde det ikkje da vere mogleg å bruke ein Omnifuel ventil i X2 brennaren? Da får eg jo også fordelen av å ha to ventiler på brennaren min, som berre er bra.
      So det eg lurar på er:
      Kvar kan eg finne ein ny mutter til X2 spindelen?
      Kva er dimensjonane på X2 spindel-mutteren, so eg kan evt laga ein ny ein sjølv?
      om det er mogleg å bruke ein Omnifuel ventil i X2, kva for ein Omnifuel burde ventilen vere frå?
    • Av klatreminus
      Hei,
      Vi er en familie på fem som liker å gå på småturer i fjellet. Foreløpig bruker vi et standard trangia stormkjøkken med gassbrenner. Det fungerer egentlig greit nok det, men den største gryta er 1,5 eller 2 liter. Det betyr at middagen stort sett må lages i 2 omganger. Er det noen som har en bedre løsning som faktisk funker på tur ? Vi snakker ikke avanserte middager her, ungene vil ofte f.eks. ha potetstappe og pølse. Eller et eller annet med pasta. På dagsturer på vinteren har vi jo ofte med oss bålkjeler og stekepanne, men på sommeren funker det dårlig. Spesielt i fjellet hvor det uansett vær er lite ved.

• Av Aslak Smeland
      Heisann!
      Er det noen her som har en formening eller erfaring med alternativer til Trangia  sine alu kokekar? Har så langt brukt disse tradisjonelle kokekarene som fulgte med stormkjøkkenet, men opplever at maten fort brenner seg fast. Om det er jeg som bruker for sterk varme.....mulig, men har folket erfaring med kar med belegg og liknende? Ønsker da også helst kar som kan legges i hverandre eller Sea to Summit sin løsning med silicon baserte kar. ( problemet der igjen er vekta ) Skal lage mat til flere personer enn bare meg selv.
      Takker for innspill :o)
    • Av Jonas1986
      Hei!
      lurer på om noen kan fortelle meg hvordan Trangia serie som eg "best" å lage mat i av UL og HA serien? Ultralett alu( ikke std som alt brenner seg i) eller HA som er med teflon/ non-stick belegg.. tenker da på varmefordeling og om det svir seg lett i den uten teflon(UL) 
      Er glad i å spise skikkelig og god mat på tur men har sett meg lei på paseroller som nesten svir vann  
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.