Gå til innhold
  • Bli medlem

Massiv Attack: En uke på Hardangervidda


TarjeiSkrede

Anbefalte innlegg

Annonse

God rapport fra del 1 av turen. Møtte ei på Litlos som hadde gått hele veien fra nord til Litlos og hadde i så måte bare to dager igjen. Hun skulle ta hele i ett strekk. Er jo en fiffig måte å få folk til å teste ut forskjellige plasser i den fine fjellheimen. Været du beskriver var ganske beskrivende for hva jeg opplevde mine to uker på vidda. Totalt uberegnelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var du på tur? La merke til bildet ditt ved Årmoteggi og har tatt nesten akuratt samme bilde selv, men kanskje med litt mer snø.  Dette ble tatt ‎23.07.2016. Vi gikk fra Finse til Viglesdalen.

P7230408.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tklami skrev:

God rapport fra del 1 av turen. Møtte ei på Litlos som hadde gått hele veien fra nord til Litlos og hadde i så måte bare to dager igjen. Hun skulle ta hele i ett strekk. Er jo en fiffig måte å få folk til å teste ut forskjellige plasser i den fine fjellheimen. Været du beskriver var ganske beskrivende for hva jeg opplevde mine to uker på vidda. Totalt uberegnelig ;)

Hadde jo lyst til å ta hele i ett strekk jeg og, det bor en purist i meg, men jeg hadde ikke tid til å gjøre dette og valgte heller ikke å vente. Det er også en artig måte å se hvordan landskapet endrer seg gjennom landet. Når det gjelder været den uken så var det omtrent like spennende å se hva som ventet av vær rundt neste sving som av landskap.

12 timer siden, rayun skrev:

Takker for nok en fin turrapport fra deg. Hadde faktisk ikke hørt om denne Massiv-ruta før, så veldig hyggelig at du introduserte den for meg. Gleder meg til neste rapport.

Tar nok en stund før neste rapport, blir minst ett år å vente ;). Det ligger vel og noen andre rapporter ute om denne uten, du finner ihvertfall en link på siden deres.

11 timer siden, Twistar skrev:

Når var du på tur? La merke til bildet ditt ved Årmoteggi og har tatt nesten akuratt samme bilde selv, men kanskje med litt mer snø.  Dette ble tatt ‎23.07.2016. Vi gikk fra Finse til Viglesdalen.

P7230408.JPG

Jeg begynte å gå mandag 1. august, så bildet er tatt tirsdag 2. Jeg burde kanskje ha oppgitt tidsrommet når jeg gikk, men det var fra mandag 01.08 til søndag 07.08. Tror ikke det vil være store forskjellen der når det gjelder snø, har vært snø der hver gang jeg har gått der. Du gjorde meg nysgjerrig på Viglesdalen, hvor ligger den?

10 timer siden, RoyN skrev:

Flott rapport, men her lastes ikke bildene inn av en eller annen grunn. Sitter på Mac og med Safari. Twistar sitt bilde fungerer. 

Tror Mac og Safari er bedre til å svare på dette enn meg, bildene ligger på Google photos, vet ikke om du får se dem bedre herfra:

https://photos.google.com/share/AF1QipM4wjN4xFP7UhojCmYRCiiJeTUTZT0tstoB1JWjvDAm6JYrMNDwZf6Zt2cINUyILA?key=b21DQmFqQVNJNWYtQlc2U1NxQ2ZaRDlRaVVCVlV3

10 timer siden, SnorreL skrev:

Takk for kjempebra rapport! 

(Bildene vises med Chrome på Mac her, men ikke i Safari) 

Takk (og til alle andre som liker rapporten), godt å høre at noen liker det jeg skriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TarjeiSkrede skrev:

Du gjorde meg nysgjerrig på Viglesdalen, hvor ligger den?

Viglesdalen ligger i Hjelmeland noen mil nord for Lysefjorden.

P8040897.JPG

Endret av Twistar
La til bilde
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, qwer993 skrev:

Takk for veldig fin rapport lengter til fjells nå.

Bildene i selve rapporten vises ikke i Firefox, måtte bruke chrome

 

Den 8/17/2016 at 10.41, RoyN skrev:

Flott rapport, men her lastes ikke bildene inn av en eller annen grunn. Sitter på Mac og med Safari. Twistar sitt bilde fungerer. 

 

Kan dere sjekke om dere får sett bildene som er på bloggen min: http://tarjeiskrede.blogspot.no/search/label/Massiv ?
Hvis dere gjør det, skal jeg prøve å få endret bildene i originalinnlegget til å være likt som der, men det er i utgangspunktet rart at bilder fra Google Photos ikke vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Twistar skrev:

Hvordan var det å gå opp på Hårteigen? Var det mye klatring? Kanskje du har noen flere bilder fra turen opp også?

Det gikk veldig greit å gå opp på Hårteigen. Det er brattest i starten, når man går opp uren som leder til skaret på østsiden av toppen. Oppe i skaret er det noen få høydemetere som krever klyving, men det er festet tau ovenfor som gjør klatringen enkel. Det ligger en snøfonn der, som har skapt problemer for folk før, men når jeg gikk opp nå så bød den ikke på noen problemer. Etter det er det bare en kort seksjon som krever veldig enkel klyving, med vaier festet til fjellsiden til hjelp.

Jeg kan legge ut noen flere bilder fra klatringen opp senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som etterspurt noen bilder som viser opp- og ned-stigningen fra Hårteigen:

Haarteigen_01.JPG

Ruten opp til toppen går opp gjennom steinuren til skaret man ser i midten.

Haarteigen_02.JPG

Bratt opp og mye løse steiner i skaret opp mot snøfonnen.

Haarteigen_03.JPG

Utsikt ned fra skaret.

Haarteigen_04.JPG

Seksjon som krever klyving, tau er festet for å hjelpe til.

Haarteigen_05.JPG

Etter å ha klyvet opp ved hjelp av tau går man på denne kanten.

Haarteigen_06.JPG

Her er jeg på vei ned igjen, mens en stor speiderflokk er på vei opp. Dette er den andre seksjonen på vei opp som krever litt enkel klyving.

Haarteigen_07.JPG

Folk på vei opp og ned seksjonen med tau.

Haarteigen_08.JPG

På vei ned.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TarjeiSkrede skrev:

Kan dere sjekke om dere får sett bildene som er på bloggen min: http://tarjeiskrede.blogspot.no/search/label/Massiv ?
Hvis dere gjør det, skal jeg prøve å få endret bildene i originalinnlegget til å være likt som der, men det er i utgangspunktet rart at bilder fra Google Photos ikke vises.

Kan se bildene i bloggen og i innlegget ditt under her men ikke i det første innlegget i tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. På jobb funket verken Safari eller Firefox som jeg vanligvis bruker, men Chrome funket det i. Dessverre er det ikke på jobb jeg leser turrapporter, og hjemme har jeg ikke Chrome. Men det funker på bloggen din nå, i Firefox, så jeg går bare dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.