Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse

Takker for fin og informativ rapport. Litt av en tur og vær. Deilig å pakke lett når mange høydemeter skal forseres. Der er ikke jeg, ennå, men så synes jeg teltet så mer fristende ut enn tarpen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, pahatlem said:

700 meter stigning høres rimelig drit ut, da.. 

@pahatlem --> heldigvis blei Middalen tatt over to dager -- siege-style.. Traff folk på vei ned som gikk tur Middalsbu-Litlos-Hellevassbu-Middalsbu .. Middalsbu til Litlos er slakere stigning og dermed antakelig uttrykk for bedre kartlesningsferdigheter:)

--->Allikevel.. Syntes egentlig at Middalen først blei bratt (at en merka høydemetrene) sånn fra 1200-1500moh..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, rayun said:

teltet så mer fristende ut enn tarpen:-D

 

1 hour ago, whistler said:

Spenstig å satse på tarp ;-)

 

@rayun, @whistler ---> Særlig med tanke på myggen på Hellevassbu hadde jeg nok foretrukket en konstruksjon med skikkelig myggnetting (og gjerne litt rom til å bevege seg i innafor myggnettingen).. Sånn i forhold til vind var det jo kjipt å måtte snu og gå nedover den ene dagen, men jeg er kanskje litt i overkant pessimist når jeg antyder at tarp på H-vidda er dodgy uansett årstid.. Så lenge en ikke befinner seg for langt unna turisthyttene burde det gå greit nok å tråkke seg gjennom natta dersom vinden gjør det umulig å sette opp ly. ... Jeg har et sovesystem for øyeblikket som veier ca. 1.5kg (tarp m/10plugger 940gr, bivvy-sekk 425gr, myggnett 131gr -- burde kanskje regne med gåstavene også, men jeg liker støtten de gir og kommer antakelig til å fortsette å bære dem uavhengig om jeg pakker i telt eller ikke -- regner ikke med sovepose og liggeunderlag) -- dersom jeg greier å finne et telt i ca. samme vektklasse (og til en billig penge) så kommer jeg nok til å bytte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Radiosugge said:

Brukte du fiskestanga som teltstenger?

@Radiosugge ---> Fiskestang som teltstang har jeg ikke tenkt på at kan være mulig en gang.. Jeg bruker gåstavene på tarpen: en i åpningen på max høyde og en inni tarpen på rygglinja i variabel høyde for å gi litt ekstra spenn og takhøyde bakerst i tarpen (ref. foto fra Hellevassbu over).

---> Når det er sagt så kunne jeg faktisk brukt fiskestanga til å løfte myggnettet litt ut fra nasen (enten deler av stanga på innsida av nettet, eller fiskesenen på utsida).. Det kommer jeg kanskje til å prøve neste gang..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.