Gå til innhold
  • Bli medlem

vei årdal turtagrø


coni

Anbefalte innlegg

Annonse

Gir du en tilbakemelding om hva du finner ut, coni?

I fjor var jeg der oppe helga før 17 mai, og da var veien brøytet omtrent helt opp til Berdalsbandet. Men i år så er det mye mindre snø så kanskje den åpner tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge http://www.tindevegen.no/ bruker den å åpne den 15.

Og i følge samme sida pågår fresing, så det blir nok opning før den 15. Meinar det er slik at samme ustyret vert

brukt først til Gaularfjellet(opna til påske), så på Sognefjellet(opna sist torsdag) og til slutt på Årdal - Turtagrø.

Det meste av veien er privat, berre det første stykket opp frå Årdal er fylkesvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke privat, men fylkesvei. Det stemmer at den pleier å åpne rundt 17. mai.

Der tør jeg påstå at du tar feil, Tom... Dette er en privat vei, eies og drives av bompengeselskapet (AL Fjellvegen Årdal - Luster). Fra Årdal og opp til skihytta mener jeg veien er kommunal, og benyttes hele året av skifolket og fastboende i Fardalen.

Hvis du har dokumentasjon på at det er en fylkesvei, så er det bare å fyre løs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur vegen er fylkesveg frå Øvre Årdal og opp til litt over øvste garden i Fardalen som heiter Haug. Derifrå er den privat, forbi stølane oppover - Muradn - Berdalsbandet - Berdalen - Riingsdalen - Skarsstølen til Turtagrø.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

--

Husker jeg ble forfjamset første gang jeg kjørte denne veien. Midt på snaueste fjellet lang fra bebyggelse og ingen andre biler å se var det ei bu og fra luke i den bua stakk et hodet ut som krevde bompenger. I tillegg solgte han Jordbær.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.