Gå til innhold
  • Bli medlem

1 uke på hardangervidda i telt for nybegynnere


Garrian

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og en kompis tenker å tilbringe en uke på hardangervidda nå utpå sensommeren. Vi har ikke veldig mye erfaring med fjellvandring og villmarksliv enda. Men vi kjøpte inn telt og ett lass med turutstyr i fjor, og vi har hatt 2 helgeturer i telt sålangt. Og vi er supergira på å komme oss på tur igjen, men denne gangen ønsker vi litt mer tid en kun en helg.

Vi vet ikke helt hvor vi skal starte, men vi holder en knapp på å ta båten til Mogen turisthytte, og gå ett stykke inn på vidda, for så å komme tilbake der vi starta etter en uke.

Det jeg ønsker med denne tråden, er alt i fra tips om andre steder vi kanskje burde vurdere å gå istedenfor. Eller hvilken retning vi bør gå ifra mogen turisthytte. Men også pakketips, og generelle tips og råd for at denne turen skal bli så bra som overhodet mulig. Som sagt, vi har lite erfaring, så alle tips og råd om alt som gjelder dette setter jeg stor pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk fra Halne-Rauhelleren-Sandhaug-Hadlaskard-Knsarvik på litt over en uke. +/- 100km i luftlinje. Deler av turen i telt, deler på hytte. Buss tilbake til Halne gjorde at vi kunne gå lenger inn enn det vi kunne gjort hvis vi skulle gått tilbake. Hva med å ta toget opp og tog tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.