Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken dress?? Her trenger jeg tips ang. levealder..


Norstorm

Anbefalte innlegg

Ja, jeg funderer på om jeg skal være så kokt i huet, at jeg rett og slett går å kjøper meg en dress i gore tex pro, eller om jeg skal la være..

Her er noen av detaljene ang. bruksområde, som gjør meg svært usikker:

Jeg er ofte på tur...Svært ofte faktisk. Flere ganger i mnd.
Når jeg er ute, vader jeg over elver med kano, hopper over buskas og tråkker meg pissvåt for å nå den perfekte plassen med stanga.
Jeg hærjer villmann og koser meg skikkelig.
Skalldressen som skal holde meg...æh..tørr (litt av turen hvertfall) har jeg liksom aldri giddi å lagt mye cash i.
Siste jeg nå tråkka sund etter bare noen mnd. var Dovrefjell. Tror jeg betalte 800,- for både jakka og buksa tilsammen.
Problemet med disse er for det første at jeg som regel bærer en tung sekk, så jeg svetter meg jo til døden og er pisse våt uanskvett liksom.
For det andre virker det som om kvaliteten aldri holder mål, og glidelåser, sømmer og det meste tar kveld på tur nummer 2..

Jeg har aldri hatt sånn fancy gore tex dress, men har nå vært å tafsa litt på en i en butikk. Dette her ser tynt ut ass ò.Ó

Vil en sånn en holde til mitt bruk?? Eller må jeg ut med 10k, bare for å se den sundrevet etter ett år...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Norrøna Recon til jakt i seks år og den holder fortsatt stand. Beskjeden bruk, men den blir brukt hardt når den først tas på. Den eneste grunnen til at jeg ikke svetter i hjel er muligheten til lufting (åpning langa legg/lår på bukse og helt under armene på jakka). Har brukt Arcteryx Alpha SV jakke og Theta Bib, begge gir samme inntrykk. Det er kun på papiret goretex "puster" nok til at du ikke blir våt av svette uten lufting.. Men et kvalitetsplagg holder.

Personlig bruker jeg oftest en goretex jakke og bomull/softshell bukse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eifu for president!!

Nå ble dette plutselig interessant, for saken er at det er Recon dressen jeg har kikka på en stund.

Så du mener den holder ja? Hvordan vedlikeholder du svineriet?? Eller det er kanskje ikke nødvendig?
Smøre den, eller impregnere den eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forrige modell, og må si jeg er imponert over hvor god vannmotstand den har og slitasje den tåler. Så vidt jeg vet skal goretex vaskes med impregnering, men jeg har ikke hatt behov. Dressen har YKK glidelåser med snorgreie til hansker/votter, har gode luftemuligheter og sitter godt. Det fulgte også med "rep sett", så er du uheldig så kan du stryke på en lapp over hull/rift (ikke vært nødvendig enda). Vil uansett anbefale å prøve, for billig var den ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så om du lusker forbi en knekt busk, og kjører peaken inn i dressen, så river den ikke liksom?
Jaja.. Jeg vet. Umulig spørsmål å svare på da alt er relativt da, men.. 
Er sånne ting jeg går med i huet, og da skjelver lommeboka i rævlomma :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.