Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans super lett jacket og bukse


can

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne jakka samt buksa på xxl i går, Var egentilig ute etter regntøy men så blei desse med tilbake istadenfor. hovedformålet er på fjelltur i tilfelle regn. Burde kanskje ha sjekka før eg kjøpte kva erfaringer andre har, men sån blei det nå ikkje denne gongen her.

Fekk opplyst at dette var noke av det bedre dei hadde av regntøy, skulle vistnok vera bedre også enn tradisjonelt turregntøy, har hatt litt forskjellig erfaring med vanligt regntøy men er kanskje berre eg som har vært uheldig, dei eg har kjøpt har lekt i saumar, ganske så kjedelig. Har ikkje brukt desse bergans klenå enda men er litt skeptisk til ulike membrana ser at desse som eg har kjøpt har dermizax. Vurdere å gå tilbake å bytta dei i nettopp vanlige regnkler selv om eg har hatt litt dårlige erfaringa. Synes at 2000 er mykje for ei regnjakka og buksa når ein får regnklær til godt under halve prisen, sjølv om eg var på xxl for å sjå etter regnklær så blei dette kjøpt litt på impulls tydeligvis. Så kva ville de ha gjort prøvd dei i regn og sett om dei helde tett eller gått tilbake med dei,( meiner xxl har 100 dagers åpent kjøp) og kjøpt vanlige regnklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Bergans superlett jakke og er fornøyd med den. Har ikke brukt den så mye på mer krevende turer med tung sekk enda. Så kan ikke uttale meg der. Men til dagsturer har den vært fin å ha. 

Liker luftemuligheten under armene. Som annet regntøy blir man litt klam i denne også ved aktivitet. Er kjapp til å ta den av ved oppholds. Tørker fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne jakka i noen år nå. Har ikke buksa, så utelater å si noe om den.

I alle fall, jakka mi er myyyee brukt. Har også en Bergans Breheimen II jakke som nærmest har blitt hengende i skapet etter at Superlett kom i hus. Dette er riktignok 2 helt forskjellige jakker / forskjellig bruksområde, men superlette´en dekker for meg det meste gjennom hele året. Har altså brukt jakka på alt fra byturer, dagsturer, ukesturer sommer og vinter og den holder mål. Det er gode luftemuligheter, men selve stoffet er like "tett" som alle andre jakker i tilsvarende matriale. Denne typen klær er og blir klamme under bevegelse. 

Min jakke ser like bra ut i dag som den første dagen jeg tok den i bruk, med unntak av slitasjemerker ved hoftekammen ifbm stramming av hoftebelte for sekk / pulksele. Den er likevel fremdeles tett hva gjelder bruk som regn / vind jakke. 

Når jeg skal sitte rolig ved et skogstjern og holde øye med duppen foretrekker jeg dedikert regntøy. til (nesten) all annen aktivitet tar jeg superlett´en. 

 

SORRY !! . Når jeg tok ut jakka av sekken etter helgens tur til Kjerag ser jeg at dens egentlige navn er Bergans 1160 Helium. Ovenstående uttalelse er ikke for superlett. Måtte sjekke litt på Bergans sider og finner ikke lenger Bergans 1160 Helium i sortimentet. Bergans Superlett ser ut til å være litt mer forseggjort en Helium jakka. Lar allikevel min erfaring med Helium stå da man kan håpe at Superlett kan være i samme segment eller bedre.

Endret av rayun
Beskrevet feil jakke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Bergans og membranen.

Jeg har en 2660 Heilhorn i Dermizax. Fantastisk plagg. MEGET behagelig å ha på.
Dermizax er tett og sømmene er ikke noe problem. Hadde en delaminering i en lomme da jakka var ett år gammel. Det var innerst i lomma, altså på innsiden av membranen, så den var fortsatt tett, bare dumt å ha noe i lomma.

Sendte en mail til Bergans for å høre om jeg skulle reklamere til XXL eller dem. De sendte meg en returlapp (porto) og returinstruksjoner. Vasket den før retur, men fikk ikke ut bål-lukta. Sendte med brev og forklarte at den var vasket selv om det stinket røyk av den. Kom helt splitter ny jakke fortsatt i forseglet plastpose tilbake igjen etter en ukes tid. Fantastisk kundeservice hos Bergans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.