Gå til innhold
  • Bli medlem

Første tur alene


EmilEvje

Anbefalte innlegg

Annonse

Den pakklisten som k92 viser til er det mange som bruker her på forumet. Du kan også søke på lettpakking så får du mange gode tips om sekker og utstyr og hvordan pakke sekken. . Ellers har jeg kjøpt både sekker og telt på outlet siden til Helsport. Her legger de ut utstyr som har vært brukt på messer, events og utgående modeller. Mye flott utstyr her til rimelige priser. De turene jeg går på er ikke så lange max 4 dager så matstellet blir enkelt. Bruker Real turmat. Mye av dette smaker godt og du koker bare opp vann og spiser rett fra posen,så slipper du oppvasken. Mindre vekt og volum blir det også. Litt førstehjelpsutstyr bør du ha med, men ikke mye, plaster, sår strips og støttebandasje er viktig. Også myggmiddel, jeg bruker en spray.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
16 timer siden, NjålBF skrev:

Hvis du skal på tur alene kan en liten bok være koselig og lese i utover kvelden ;) 

Eller rett og slett bare sitte helt stille og nyte stillheten og fraværet av andre mennesker, motordrevne kjøretøy og elektrisk lys. 

Jeg hadde en gang en onkel som bodde like ved riksveien. Han fikk problemer med å sove på hytta siden det var så stille. Kun en hubro som ropte litt i sommernatten og en og annen snekke eller påhengs som dro forbi langt borte. Det kan ta litt tid å venne seg til lyden av stillhet.

5618d3c0b6ac854ee3c1f99a0c032d76.jpgbcd1d1e581dca674884402f072c5c05f.jpg

 

Endret av REs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 19.8.2016 at 8:14 AM, REs said:

Eller rett og slett bare sitte helt stille og nyte stillheten og fraværet av andre mennesker, motordrevne kjøretøy og elektrisk lys. 

Jeg hadde en gang en onkel som bodde like ved riksveien. Han fikk problemer med å sove på hytta siden det var så stille. Kun en hubro som ropte litt i sommernatten og en og annen snekke eller påhengs som dro forbi langt borte. Det kan ta litt tid å venne seg til lyden av stillhet.

5618d3c0b6ac854ee3c1f99a0c032d76.jpgbcd1d1e581dca674884402f072c5c05f.jpg

 

Skulle egentlig quote katte-memeet ditt, men det endte med å bli teksten du skrev. Kan bare henge meg på denne, det er helt utrolig nydelig å bare nyte stillheten og roen når man er på alenetur, man blir litt mer i ett med naturen og det er herlig. Om du derimot skulle få noen skumle tanker mot kvelden synes jeg det hjelper med litt radio eller noe, bare for å få hodet mitt litt tilbake i riktig modus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bjarne H.S. skrev:

God bok og radio er finfint er man alene på tur. Snakker av litt erfaring med det.

Hadde min første alenenatt nå i helga faktisk, og god bok og Radioresepsjonen-podcast gjorde det riktig så trivelig :) Det ble mye lesing fredagskvelden, men det var egentlig helt greit og akkurat det jeg ville.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.