Gå til innhold
  • Bli medlem

Villmarksduellen - "Overleve" 4 dager. Noen som har meldt seg på?


whistler

Anbefalte innlegg

Annonse

Spennende konsept. Vi burde hatt noe lignende her på forumet - hadde vært litt artig. Al'a Bear Gryllis :) 

50 sukkerbiter på 4 dager i verste fall - skulle vel overlevd på det? Halvkilo flesk i tillegg.. Kunne blitt litt artig.. Lett sekk er det og..

For øvrig ser jeg at jeg har noe å lære når det gjelder å plassere reklame på websidene... *not*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at pakklista er ganske generøs. Med valgfritt våpen med fem patroner og fiskesnøre er det gode sjanser for å skaffe mer proteiner også.
Hva man skal med myggmiddel i slutten av September er jeg litt usikker på..

De går ut og søker etter "tøffinger", men jeg vet ikke helt hva slags folk de egentlig ser etter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen tøffing men tror jeg skulle klart meg greit med den lista der hadde jeg bare kunne jakte eller fiske. Skulle det vært skikkelig utfordring kunne de jo gitt de en kniv og et tennstål. Litt som naked and afraid bare med klær og litt kortere tid :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har lyst til å sulte seg i gjennom 4 dager, må gjerne prøve. Bør være "godt i stand" så de kan forbrenne kroppsfett, for på jakt vet en aldri om det blir noe utbytte, i løpet av få dager. Enkelte dager kan alt gå greit, det er vilt og en er heldig med skuddsjansene. Andre dager, er viltet umulig å komme innpå. Det er en del av sjarmen, med å jakte. Snarefangst i sep., uten egnet utstyr er tvilsomt.

Et fiskesnøre og krok, så lar det seg trolig å lage en fiskestang og med dupp. Men, finer en angn i området? Å pilke er tullete. Da er det bedre å fange fisk med hendene, men det krever en egnet elv.

Deler av lista er grei, enkelte ting ganske redusert og det kan bli et problem. Andra ting, er ikke spesifisert og kan være tilnærmet ubrukelig. Vegitabelsk føde, er tvilsomt, men avhengig av område. Noe bær kan finnes. Granbar te?

Husker en filmsnutt der Bear Gylls skulle forsøke å tenne et bål (her i Norge), mens det regnet kraftig. Men da han var her på snarvisitt, så regnet det ikke, så de hadde en avtale med et brannvesen og det var rigget opp en vifte, for å illudere vind. Som forventet, klarte han ikke å tenne bålet og beklaget seg "høylytt". Hvorfor? Tror ikke han hadde overlevd lenge i norsk utmark (skog/fjell), hverken sommerstid, eller på vinterstid. Men det er det få som gjør, da må de ha gode kunnskaper og MYE flaks, selv med skytevåpen.

10 fyrstikker (og ikke noe tennstål) er lite, hvis det blir dårlig vær og lite ly å finne. Enkete steder kan en tenne bål i regnvær, men uten andre hjelpemiddler enn noen fyrstikker, er en ganske avhengig av rett vegitasjonen og noe ly. Helst barskog.

Tvilsomt prosjekt og det er avhengig av flere detaljer og område. Men, forsøk den som ønsker blest om seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tiur3 skrev:

Tvilsomt prosjekt og det er avhengig av flere detaljer og område. Men, forsøk den som ønsker blest om seg selv.

Enig i mye av det du skriver, men fire dager er ikke lenger at det går forholdsvis greit. Jeg tror det smarteste er å bruke minst mulig krefter på å jakte. Begynner man å gå rundt i tungt terreng mange timer om dagen bruker man mye mer energi enn man sannsynligvis klarer å skaffe. Såfremt de ikke legger opp til mye aktivitet i konseptet vil jeg brukt dagene på lett fiske og bær/soppsanking.

Jeg sendte mail til journalisten og de to er valgt ut, så da får vi følge med utover høsten hvordan det gikk med dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.