Gå til innhold
  • Bli medlem

"Jeg har oppdatert bloggen min" - tråden


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Nok en flott tur i egen region. Med artikler om ekstremvarme nedover Europa angrer jeg ikke på at jeg foreløpig er blitt hjemme, for å si det sånn. La turen dit alle turistene her drar innom, men som regel med bil. Padlet alene, og opplevde mye sel og oter i tillegg til en fabelaktig natur underveis. Med noen mil ble det litt trim også, og lunsjen ble selvsagt inntatt på uteserveringen på kaia til en av restaurantene. Ah, herlige dager. Flere bilder i bloggen HER.

DSC09929.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært veldig mye på tur denne første ferieuka egentlig, men det ble en liten tur forleden. Christian Radich var på besøk i hjemkommunen min, den måtte jo møtes per kajakk. Og når jeg først var en tur ute i kajakken, så måtte jeg jo padle litt mer også, dermed ble det halvannen mil ifølge den helt upålitelige GPSn som livnet til igjen plutselig. Grått og vått, men det ble en fin tur likevel. Blant annet fant jeg et par krykkjekolonier som jeg ikke hadde vært klar over før, det var en opptur. Mer i bloggen HER så klart.

P7140128.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bloggen i dag skriver jeg om dronen jeg nettopp har kjøpt meg og som blir med meg på turene mine fremover. Nå har teknologien kommet så langt at det er mulig å ha med seg en drone som er veldig liten men som filmer og tar bilder i superhøy kvalitet. Etter mye om og men endte jeg ut med å kjøpe DJI Mavic Pro.

Har også laget en kort video hvor jeg viser frem dronen og forteller kort om den. Du finner den under:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt mye kjedelige ting i ferien, mye etterslep i heimen som burde ordnes og har blitt prioritert. Har også prioritert å fikse et par kajakker, så en av de reparerte ble med på tur i går for første gang på lenge. Veldig lenge. Så lenge at kajakken helt hadde glemt hvordan man padler, så den var blitt veeeeldig ustabil. Nuvel, det kan vel ha mer å gjøre med at jeg nå har padlet mer stabile kajakker en stund... ;) Anyhow, det ble en fin tur etter hvert i en fjord jeg ikke har vært i før. De som har gått Møysalen den vanligste ruta har nok vært turen innover her med båt, starten går nemlig nesten innerst i fjorden. Resten i bloggen HER.

G0049092.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen etter en fantastisk tur til Nigardsbreen (som jeg har skrevet om på bloggen i dag), som er en del av Norges største isbre (Jostedalsbreen). Jeg ble utstyret med tau, sele, ishakke og steggjern. Neste gang blir det vel å gå over hele Jostedalsbreen!  

DSC_4343.thumb.JPG.f387519c1201a966f2215da589239f50.JPG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte innlegg Isak! Her blogges det for å komme ajour nå som finværet ser ut til å virkelig inntreffe, så her er turen fra i går også kommet i bloggen. Nå er det bare å utnytte siste ferieuken skikkelig! Gårdagens tur var en liten runde for å samle poster på 10 på skjæret, som jeg egentlig skulle samle en dag tidligere, da jeg måtte legge om ruta og endte i Lonkanfjorden. Denne gang - krysse nordmunningen av Raftsundet og inn Ingelsfjorden. Herlig fjord med flotte fjell - stille og fredelig! Anbefales. Bilder fra en kjempetur ligger i bloggen HER nå.

P7200304.jpg

P7200181.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært stille på bloggen i en ukes tid, men det betyr ikke at jeg har lagt på sofaen og sett på tv, jeg har vært på tur! Les om firedagersturen på Hargangervidda Sør-vest på bloggen her! Jeg fikk fine fjellørreter, blandet vær og var omringet av flott natur! 

P1090471.thumb.JPG.eeb0f794e93c9805cf008867eff98870.JPG

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra turrapport Bjarne! Veldig gøy å lese, får lyst til å dra inn i området med det samme, men i år blir det Finnmark på meg, drar i morgen...

Over til et HELT annet område, nemlig Botswana, som er et land sør i Afrika. Jeg vet at flere har ventet på denne videoen, og nå er den endelig ferdig! I første episode av villmarks eventyret i Botswana flyr jeg helikopter over Okavango delta, og pakker klart til mange dager i Bushen. Sjekk ut videoen nedenfor:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg visst litt på etterskudd. Jeg kjørte meg en tur nedover til Steigen. På veien stoppet jeg for å padle en tur til Rotvær utenfor Lødingen før jeg tok ferga, den turen ligger i bloggen HER. Deretter gikk turen ned til Nordskott, der jeg møtte Gunn og Kirsti for en tur. Her ble det også fisk! Ingen sjøørret, men jeg tok til takke med makrellen jeg fikk. Den turen finnes i bloggen HER.

P7230029.jpg

 

P7240073.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, whistler said:

Mye flotte innlegg her nå! Mitt bidrag i dag er en rapport fra forrige ukes tur til spennende områder på Hardangervidda, nærmere bestemt Dimmedalshøgdene. Det kan du lese om ved å klikke her :-)

IMG_5872.thumb.jpg.507c525e91947336dda3e8c9ff71e4d6.jpg

IMG_5923.thumb.jpg.074cfcdc31926146651fd50f9d462fd1.jpg

IMG_5941.thumb.jpg.ea87819f80a93158ddc2d92ed574c272.jpg

Klikk her for å lese innlegget!

Herlig tur! Som alltid så kunne det vart i flere dager. Fin rapport som alltid og takk for følget denne gang også :) 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger litt etter med blogginga her, dessverre. Det ble for mye finvær. :) Men nå er det tåke, så da fikk jeg blogget torsdagsturen, i hvert fall. Den gikk til Vikosen, Sandøya og Vikøya. Flott tur, med selskap. Du finner den i bloggen HER.

P8030089.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mange planer og mange turer, korte og lange, blir det ikke så mye tid til å oppdatere bloggen, men nå har jeg fått stablet sammen noen raske ord om (nok) en tur til flyvraket på Gøysen, Skorve og Gøysen. Skorve er et flott fjell og de to vrakene på fjellet gjør det ikke mindre interessant.

Seljordsommer: Flyvraket på Gøyse, Skorve, Gøysen

170717_12_Rain_over_Lifjell.jpg

170717_02_Wing_from_planecrash_Goeysen.j

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.