Gå til innhold
  • Bli medlem

"Jeg har oppdatert bloggen min" - tråden


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Mye fint vær, så lite blogging. Men nå ble jeg IGJEN sjuk, så da har jeg om ikke annet blogget en tur forrige helg, som gikk i nabokommunen. De har padleklubb men den har ligget litt brakk en tid, nå prøver de å få liv i den igjen. Så da tok jeg turen for å støtte opp, fin ble den også. Bilder i bloggen HER.

P6020009.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Fortsatt sjuk, holder på å bli gal. For sjuk til å komme ajour på bloggfronten også, men med litt nå og da når jeg har vært på det kvikkeste, har jeg klart å blogge det andre grunnkurset i mai også. Blir jo fine små turer ut av disse kursene, også. Det må det jo være, så de får lyst til å padle mer. :) Det skal de jo helst få. Så det innlegget er kommet i bloggen HER spacer.pngnå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har oppdatert med den siste onsdagspadlingen før jeg ble sjuk heller, den ligger nå HER i bloggen. Ikke så lang tur, men testing av dobling. Det er vel første gang jeg har padlet i en sånn, og jeg kan godt skjønne hvorfor de kaller det skilsmissekajakk. Jeg kunne fort blitt gal av å sitte fremst uten styring på det viset der. Men for en kort ettermiddagstur gikk det bra, og vi var heldige med været så alt var bare stas!

spacer.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tidligere i sommer tok jeg en fjelltur opp til flyvraket som ligger på Hestnutan i Seljord, det var en tysk junker som styrtet der under krigen.
En utrolig flott tur, men hvor været viste seg fra en noe schizofren side. Mange bilder, og noe tekst på bloggen:

 

En fabelaktig fjelltur opp til flyvraket på Hestenutan i et schizofrent vær

190609_12_Finndalen.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist søndag kom jeg meg omsider på tur igjen etter noen ukers idiotisk sykdom. Herlighet så deilig! Og så fantastisk dag! Turen gikk over Eidsfjorden og inn hele Olderfjorden. Den er virkelig flott, frodig og snirklete. Hadde ute snøret store deler av turen, fisk ble det også på kroken. Men som vanlig ingen sjøørret. (Dog en spenstig høvelig stor lyr, så det var artig likevel.) Mer i bloggen HER

spacer.png

 

Endret av Miamaria
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har Betty kommet til Stade. Hun gikk St. Olavsleden fra Stiklestad til Trondheim og Gudbrandsdalsleden fra Trondheim til Hjerkinn i fjor. Deretter gikk hun Gudbrandsdalsleden fra Otta til Lillehammer før påske i år. Siden 29. april har hun gått hhv. Gudbrandsdalsleden fra Lillehammer til Oslo, Hærvejen fra Fredrikshavn til Padborg og Via Jutlandica (Jakobsweg) fra Padborg til Stade. Nå skal hun ta fatt på Vie Romea Germanica. Hun blogger hver dag: https://bettystjernen.no/2019/07/05/84-krautsand-stade/

HeleTuren.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rusk i maskineriet ennå, men jeg kommer meg i hvert fall ut på tur for tiden. Tok ferie fredag, så jeg dro av gårde om kvelden for første overnattingsferietur, det gikk ikke helt som planlagt. Kanskje fordi jeg glemte noe viktig i planleggingen – det er hekketid… Nuvel, tur ble det, selv om det ble latterlig mye kjøring sett opp mot kilometer tur… Ut er ut, tur er tur. Mer i bloggen HER.

spacer.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hviledag i Snåsa var helt kanon! Det trengte kroppene våre skikkelig da vi hadde gått hardt i mange dager på rad. Nå var sekkene pakket (derfor blytunge igjen!) og vi var klare for sommerens aller lengste etappe til Røyrvik, rett sør for Børgefjell. Sjekk ut oppdatering med bilder fra etappen på Norge på langs ekspedisjonen mellom Snåsa og Røyrvik i bjørnespor her!

P11104021.thumb.jpg.0289adf475f783c051d20e57be56e85b.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børgefjell er et område som både Simon og jeg har hatt lyst til å besøke. Denne etappen av ekspedisjonen skulle gå gjennom nasjonalparken, og vi gledet oss skikkelig, særlig til fiske! Sjekk ut blogginnlegget med masse bilder fra dette utrolig vakre området her!

_DSC0441-01.thumb.jpeg.f726bfbc27f004d8fc2cfe341c26db7f.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble lite turer i starten av ferien, men så plutselig kom det en innspurt. Høydepunktet Arctic Sea Kayak Race (ASKR) blir det nok en stund til kommer i bloggen, for det ble utrolig mange bilder derfra å gå gjennom. Men for en opplevelse! Siste turen som kom i bloggen er en ørliten packrafttur. Har fått litt sansen for å bruke den på sjøen også faktisk, når jeg ikke skal så langt. Lettere "anmarsj", gir litt andre muligheter rett og slett. Turen er HER i bloggen, sammen med noen andre bilder også.

spacer.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt nyhet å komme med! Vi blir nødt til å avbryte Norge på langs ekspedisjonen i sommer! Vi drar hjem til Tromøya i dag den 5. August istedenfor den 13. Grunnen er at Simon har fått en skade i foten/leggen. Helsa må alltid prioriteres først, det er utrolig viktig på langtur! Har skrevet om hva som har skjedd og forklart hele situasjonen fra ettappestart i Mo i Rana på isak's friluftsblogg.

20190804_103620-01.thumb.jpeg.5ac81fd64c0f1adf2626b5f45766e749.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen!! Håper du har klar kaffekoppen for nå braker det løs med et rekordlangt innlegg!! Norge på langs 2019 er over og jeg har skrevet et megainnlegg på bloggen med en million bilder fra hele ekspedisjonen i år! Sjekk det ut her!

_DSC0462.thumb.jpg.04bb83652c7f753cb4bcceb4dfb29200.jpg

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen igjen oppdatert (etter en lang pause, har en god unnskyldning, har vært ute og gått en langtur igjen). Denne gangen fra turen over Romsdalseggen tidligere i sommer.  Har lenge hatt lyst til å gå turen (og spesielt før den ville bli alt for populær og folksom, men det har den jo igrunn allerede blitt). 

Romsdalseggen_08_Romsdalshornet_og_Romsd

https://tarjeiskrede.blogspot.com/2019/07/romsdalseggen.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg har blogget en tur jeg har glemt å poste her, men den var også fin. Skulle egentlig til et helt annet område for å gå i fjellet og padle packraft i vannene med fisking underveis, men så var været så flott at jeg ville klikket om jeg skulle sitte så lenge i bilen. Det ble bråstopp og utsetting i kajakk likevel, og en padletur i området mellom Ulvsvåg og Tranøy. (Hamarøy) HER i bloggen nå.

IMG_20190712_222855.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som i fjor er det mange som har bidratt til at dette prosjektet har latt seg gjennomføre. Da synes jeg det er viktig å gi en stor takk til de som har hjulpet litt ekstra, enten det er i planleggingsfasen før turen, eller i løpet av sommeren. Simon og jeg er virkelig utrolig takknemlige for hjelpen deres – Tusen tusen takk! Blogginnlegg her;)

_DSC9683.thumb.jpg.ea7d84f36b4dae20705333c8c1fed08b.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun to dager etter hjemkomst fra Norge på langs ekspedisjonen var det tid for å farte litt igjen. Jeg var i forflytningsmodus etter sommeren og derfor helt klar for å reise! Denne gangen gikk turen til vakre Hamarøy, sjekk ut blogginnlegg her!

1.thumb.jpg.37f56281f7e9227bf0a395b04913060e.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.