Gå til innhold
  • Bli medlem

Løs skottvegg


virrma

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte kajakk i vår, nærmere bestemt en Zegul Arrow Play. Båten er av plast hadde vært demomodell i butikken. Jeg har hatt den med på tre turer, en langhelg med småpadling på stiller sjø, en helg ved et tjern med en del trening på egenredning og nå sist en ukestur. Da jeg skulle pakke i kajakken dag 2 oppdaget jeg at fremre skottvegg er helt løs og dermed ikke holder noe som helst vann. 

Er dette noe jeg må forvente med en plastkajakk, eller noe butikken bør fikse for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei virrma - dette kjenner jeg godt til da en av mine Haslekajakker hadde dette problemet. 

Det er helt klart en sikkerhetsrisiko.

I mitt tilfelle så tok jeg kontakt med fabrikken. Skottene på den Haslekajakken var/er/skulle vært festet med Sikaflex. Så det eneste rådet jeg fikk var å ha på sikaflex og presse skottet på plass. Kan lønne seg å presse sikaflex rundt kantene fra begge sider til slutt.

Lønner seg å rubbe plasten med sandpapir alle steder den er i kontakt med Sikaflex'en før du gjør dette. Jeg kontaktet som nevnt fabrikken og fikk fortalt at det var slik de gjorde dette på fabrikken også.

Min selvreperasjon ble egentlig aldri helt 100% - det løsnet igjen etter noen år - og det ble heller ikke noe særlig vakkert. Noe klin å holde på med.

Siden kajakken din er så ny ville jeg reklamert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.