Gå til innhold
  • Bli medlem

9422wgs

Anbefalte innlegg

Annonse

Kjøp deg en fire/fem delt stang ca 9-10 fot, og en tube, da har du en god stang til lettere fiske, 5-15 gram.som er lett og trygg å transportere og som kan brukes til det meste. med en liten snelle til 300-500,og vanlig 0,20 sene, har du ett veldig greit sett, veldig greit med en extra fot eller to når du driver med lett slukfiske..

 

 

Endret av møllerjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et svært godt alternativ er teleskopsettet som XXL nå selger for 179,-. Har selv brukt dette settet masse, og det funker i massevis. Så kan man heller legge mer penger i utstyr når man har kommet litt mer inn i det. 

Har selv dratt opp flere ørreter på halvkiloen på Hardangervidda på dette settet uten problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stang med kastevekt på 3-15g og rundt 7-8 fot lang vil være en ok stang til det meste(jeg ville hatt en stang som var minst 3 delt så den ikke står som en stor antenne på sekken). Skulle den blitt brukt bare på fjellet så ville jeg sagt 9-10fot lang og kastevekt fra 5-7 opp til 21-25 gram.

Xxl har endel stenger i segmentet som er ganske billige og du får de med snelle og sen. Om du kommer til å fiske endel så kommer du til å oppgradere og ha lyst på mer spesifiserte stenger etterhvert. Så ikke betal altfor mye på første settet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa ikke noe eksakt om pris...så:

Ville ha unnet meg en god stang som nybegynner, som for eksempel milo green spirit 11" (3-delt)

Snelle: Shimano aernos eller exage..eller om du vil strekke budsjettet: stradic, gjerne modell med bakbrems. Skittfiske hadde nylig godt tilbud. Størrelse 1500 eller som jeg 2500.

Sene: 0.12 eller 0.15 smoke eller crystal (fireline). Noen bruker fortom...

Noen jensensild, mepps, vibrax og spesialer så er du i mål.

Husk svivler...+ evt. håv.

Dette er et godt oppsett, både for nybegynnere og de som har fisket en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.skittfiske.no/avdelinger/fiskeutstyr/fiskesett/haspelsett/lawson-explorer-9-7-20-dam-camaro-620-stang-snelle-179704-p0000230698

Dette settet er iallfall mye for pengene. Jeg har tørrkastet med denne stanga og den hadde fin spenst (var også testvinner i sin prisklasse for noen år siden). Snella: DAM har aldri kommet dårlig ut i noen av de testene jeg har lest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.