Gå til innhold
  • Bli medlem

Potesokker som sitter bra?


Agdestein

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei. Jeg har ikke noen link eller navn, men i mange/de fleste hundebutikker finner du poser med ganske tynn nylon/cordura, oransje, potesokker. De er med en stk elastisk borrelås til å surre fast med. Brukes mye i trekkhundmiljøet. Pass på å kjøpe riktig størrelse (jeg tok med bikkja første gang for å være sikker), og sett de på ganske stramt men uten og strupe blodtilførslen. De blir sittende på i mange timer på jakthund i tøft terreng. Skal jeg være helt sikker supplerer med en stripe sportstape rundt borrelåsen. Men husk, potesokker er forbruksvare. Noen ganger er de utslitt (hull) etter en dag i terrenget. Potesokker med for eller fancy løsninger holder jeg meg langt unna.

Du ser dem i bruk her

:Hjemme_januar-13-5.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. juli 2016 at 6.23, fumigatus skrev:

Hei. Jeg har ikke noen link eller navn, men i mange/de fleste hundebutikker finner du poser med ganske tynn nylon/cordura, oransje, potesokker. De er med en stk elastisk borrelås til å surre fast med. Brukes mye i trekkhundmiljøet. Pass på å kjøpe riktig størrelse (jeg tok med bikkja første gang for å være sikker), og sett de på ganske stramt men uten og strupe blodtilførslen. De blir sittende på i mange timer på jakthund i tøft terreng. Skal jeg være helt sikker supplerer med en stripe sportstape rundt borrelåsen. Men husk, potesokker er forbruksvare. Noen ganger er de utslitt (hull) etter en dag i terrenget. Potesokker med for eller fancy løsninger holder jeg meg langt unna.

Du ser dem i bruk her

:Hjemme_januar-13-5.jpg

 

Takk for tips :-D

får teste slike på neste tur :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

For å si det sånn så ligger det strødd med potesokker etter hundespann under trening og løp så det er ikke noe godt svar på hvordan å få de til å sitte 100% fast. Man mister noen en eller annen gang uansett. Som regel må man stramme de ganske hardt for at de skal sitte hele turen men med rett føre så faller de like fort av noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.